امید است توسعه کشاورزی به نابودی منابع طبیعی منجر نشود

جمعه ۲۶ خرداد – ۱۱:۲۶:۲۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس سابق سازمان جنگل ها:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رئیس سابق سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تاکید بر حفظ منابع طبیعی گفت: امید است توسعه بخش کشاورزی به نابودی منابع طبیعی منجر نشود.
 به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا علی سلاجقه در ششمین کنفرانس ملی روز جهانی محیط زیست اظهار داشت:امید است دولت برای توسعه بخش کشاورزی اسیب زیادی به منابع طبیعی و اراضی ملی وارد نکند.
وی حضور کم رنگ مسئولین مربوطه در این کنفرانس را مایع تاسف خواند و گفت:اگر بخواهند کارخانه ی را مورد بهربرداری قرار دهند همه دوستان برای افتتاح آن جمع می شوند در صورتی که برای برای توسعه فضای سبز جامعه فکر چندانی نمی شود.
سلاجقه یکی از عوامل تهدید کننده سلامت جامعه را گرد و غبار ناشی از ریزگردها دانست و بیان داشت:چرا فکر بنیادی در خصوص ریزگردها نمی شود.چرا مشکل دریاچه های و تالاب های حل نمی شود.
وی نگاه جامع و برنامه ریزی اصولی را در رفع این مشکلات مهم ارزیابی کردو گفت:با توان علمی که در ایران اسلامی وجود دارد قطعا این مشکلات مرتفع خواهد شد.
سلاجقه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:دولت در سال جاری به کشاورزی نگاه ویژه دارد اما این به آن معنا نباشد که برای افزایش سرانه تولید سطوح زیر کشت را افزایش دهد و اراضی ملی را به اراضی کشاورزی تبدیل نماید. 
رئیس سابق سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور خاطر نشان کرد در بحث منابع طبیعی بیشترین نگارش ها و کتاب ها به چاپ رسیده،اما متاسفانه هنوز کار مهم و اساسی در این باره صورت نگرفته است.
سلاجقه از نمایندگان مجلس خواست قوانین را در خصوص حفظ محیت زیست و منابع طبیعی پالایش بکنیم و برای صیانت از این موهبت الهی توجه بیشتری نشان داده شود.
رئیس سابق سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور در پایان  ازمسئولین کشوری خواست  برای حفظ و احیاء منابع طبیعی نگرش نو به  این حوزه داشته باشند.

کدM-ch2531

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۵۱۱۲۶۲۰۴۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.