امکان نصب مرورگر ایرانی بر روی گوشی های موبایل

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون سازمان فناوری اطلاعات، از بروزرسانی و تکمیل نسخه اولیه مرورگر ایرانی با عنوان "ساینا" خبر داد و گفت: در نسخه آزمایشی این محصول، امکان نصب مرورگر ساینا بر روی گوشی های موبایل کاربران ایرانی فراهم شده است.
 
به گزارش مهر، "ساینا" اولین مرورگر ایرانی است که بومی سازی آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده است و پیاده سازی آن را مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) بر عهده دارد.
 
علی اصغر انصاری، معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با مهر، با اشاره به انجام موفقیت آمیز مراحل تست و آزمون اولیه این مرورگر فارسی که سازگار با سیستم های عامل ویندوز و لینوکس نیز هست، اظهار داشت: در نسخه پیشرفته این مرورگر، امکان نصب بر روی گوشی های موبایل نیز در نظر گرفته شده است؛ به طوری که تمامی کاربران می توانند از نسخه موبایل این مروگر برای اتصال به شبکه جهانی اینترنت استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه نسخه موبایل مرورگر ساینا از سیستم عامل آندروئید و IOS پشتیبانی می کند، ادامه داد: نسخه کامل فارسی این نرم افزار در آینده ای نزدیک، قابل عرضه خواهد بود.
 
انصاری با تاکید بر رفع ایرادات مقطعی کاربردی، ظاهری و امنیتی این مرورگر افزود: در کوتاه مدت و تا پیش از عمومی سازی این مرورگر، نمی توان به رفع تمامی مشکلات این پروژه پرداخت، اما امیدواریم در فازهای بعدی، ضمن ارتقای این مرورگر، "ساینا" را به مرورگری قابل اعتماد برای کاربران ایرانی تبدیل کنیم.
 
به گزارش مهر، مرورگر، نرم افزاری است که کامپیوتر کاربر را از طریق پروتکل ها شبیه سازی می کند تا وی بتواند آدرس و صفحات مورد نظر خود را ببیند. معروف ترین مرورگرها در فضای سایبر را فایرفاکس، کروم، اینترنت اکسپلورر تشکیل می دهند که اغلب کاربران از این مرورگرها استفاده می کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.