امکان ورود دانشجویان خارجی به کشور از نیمه دوم شهریور ماه

سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با صدور بخشنامه ای، زمان بندی درخواست روادید برای دانشجویان بین المللی جدیدا پذیرفته شده و یا شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ایران را اعلام کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و بر اساس اعلام سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ، امکان ورود دانشجویان بین المللی به کشور از نیمه دوم شهریورماه صرفا با تایید دانشگاه محل تحصیل و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است.

همچنین زمان آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان بین المللی جدید الورود دوره کارشناسی آبان ماه خواهد بود و دانشگاه ها می توانند در صورت ضرورت برای این گروه از دانشجویان در مهرماه ۱۳۹۹ درخواست روادید تحصیلی نمایند.

بر اساس این بخشنامه، برای دانشجویان جدیدالورود مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان صدور روادید تحصیلی از ۱۵ شهریور ماه وجود خواهد داشت که البته این امر نیز منوط به تشخیص و تایید دانشگاه مبنی بر لزوم حضور دانشجو می باشد.

بر اساس این بخشنامه، آن دسته از دانشجویان شاغل به تحصیلی که بعد از شیوع ویروس کرونا از کشور خارج شده اند و دارای اقامت معتبر بوده، یا اینکه اقامت تحصیلی آنها در کشور متبوع به پایان رسیده است؛ بنا به تشخیص دانشگاه محل تحصیل خود تا تاریخ اول مهر سال ۹۹ نیازی به دریافت روادید تحصیلی مجدد نداشته و بر اساس هماهنگی می توانند از مبادی مرزی کشور وارد ایران شده و پس از ورود، جهت تمدید اقامت الزاما به دفاتر کنسولی مراجعه کنند .

در این بخشنامه تاکید شده است که نظارت بر شیوه صحیح برقراری پروتکل های بهداشتی و سایر الزامات قانونی در این خصوص بر عهده مسئولین محترم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می باشد و این تصمیم تا زمانی قابلیت اجرایی دارد که از سوی ستاد ملی مدیریت مبارزه با ویروس کرونا دستور العمل جدیدی ابلاغ نشود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.