امیدوارم در آستانه بهار شاهد صلح و آرامش مردم جهان باشیم

۱۰م اسفند ،

سیمین غانم:

کنسرت سیمین غانم در اولین روز اجرای خود، با ۷ قطعه تازه از شعرهای حافظ و سعدی در مایه‌های عرفانی با استقبال خوب تماشاگران برگزار شد اما مردم مدام از او می‌خواستند آهنگ‌های قدیمی‌اش را بخواند و غانم نیز آهنگ‌های ۴۰ سال پیش را بازخوانی کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، سیمین غانم که در آخرین روزهای سال ۹۱ کنسرتی با هفت قطعه تازه را از دیروز بر صحنه تالار وحدت اجرا کرد که با استقبال بسیار خوب تماشاگران نیز روبروشد، گفت: در آستانه بهار امیدوارم باران رحمت ببارد و شاهد صلح و آرامش برای مردم جهان باشیم.

غانم در این کنسرت که با آهنگسازی و تنظیم ۷ قطعه تازه آمده بود، یکی از قطعات تازه‌اش را با مطلع “زندگی مگه همه‌ش غمه” را به یاد همایون خرم خواند. او همچنین در این اجرا قطعات تازه‌ای از شعرهای حافظ، سعدی و ملک‌الشعرای بهار را خواند که آهنگسازی خوبی داشتند، اگرچه هیچ کدام سبک و سیاق آهنگ‌های قدیمی غانم را نداشتند و تصنیف‌ها بیشتر مایه عرفانی داشتند.

غانم در آغاز کنسرت، آهنگ “الله هو” را که یکی از قطعات تازهش بود خواند و با آرزوی سالی شاد برای همه مردم، آهنگ “گل پامچال” را اجرا کرد و پس از آن نیز شعر ماندگار حافظ را آواز سرداد “یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد؟ دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد؟”.

در حالیکه غانم می‌خواست آهنگ‌های تازه‌اش را بخواند مردم همچنان از او آهنگ‌های قدیمی‌اش را می‌خواستند اما غانم در میان هیاهوی مردم، خواند “زدستم بر نمی‌آید که یک دم بی تو بنشینم بجز رویت نمی‌خواهم که روی هیچ کس بینم، ترا من دوست می‌دارم” که با تشویق مردم روبرو شد.

او سپس آهنگ گیلکی “ماه پیشونی” را خواند و پس از آن “از تو قلک چشات” را خواند که مردم با او هم آوا شدند و اجرای زیبایی بود.

این خواننده پیشکسوت بار دیگر یک آهنگ گیلکی، دربارهٔ جمعه بازار خوانی و پیش از آن دربارهٔ مضمون شعر این قطعه گفت: این قطعه دربارهٔ دلدادگی پسری در جمعه بازار است به دختری که خجالتی است و مدام سرخ می‌شود.

قطعه “جز تو من دل خود به کسی ندهم” یکی دیگر از قطعه‌های تازه این خواننده بود و پس از آن بخاطر اصرار مردم “گل گلدون” را خواند.

غانم در ادامه کنسرت قطعه‌ای تازه به نام “باد بهار می‌وزد باده خوشگوار کو؟” که شعری از حافظ است را خواند که هم خوب خوانده شد و هم اینکه خوب تنظیم شده بود. آهنگ بعدی نیز یک آهنگ محلی با شعری فولکلریک از شمال ایران با نام “شیرینی خورانه” بود.

پس از زمان کوتاهی استراحت، کنسرت با تک‌نوازی ویولن آزاده شمس و دونوازی دف و دمام هم آرمینا جعفری و سارا امینی ادامه داشت.

در بخش دوم کنسرت که پس از استراحتی کوچک آغاز شد،سیمین غانم با سپاس از خداوند که عنایت کرد که در این کنسرت در خدمتتان باشیم، قطعه‌ای با شعری از حافظ را خواند “سمن گویان غبار غم چو بنشینند، بنشانند” که این قطعه هم با آهنگسازی تازه و زیبایی تنظیم شده بود.

غانم بعد از اصرار تماشاگران تصنیف‌های تازه‌اش را رها کرد و با صدای تشویق مردم آغاز به خواندن آهنگ “من از اون آسمان آبی می‌خوام” کرد که یکی از قدیمی‌ترین قطعات سیمین غانم است.

آهنگ‌های آمد نوبهار، پرنده، مردمن! و کی اشکاتو پاک می‌کنه شبا که غصه داری؟ را از آهنگ‌های قدیمی‌اش و به خواست مردم اجرا کرد که با ابراز احساسات مردم روبرو شد.

شعر زیبایی از حافظ “ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه؟” قطعه دیگر این خواننده بود و سپس شعر زیبایی با این مطلع “یک نفس با ما نشستی خانه بوی گل گرفت”.

“گلبن عشق”، “پری رو”، “اسرار الهی”، “ساز و نقاره”، “یک نفس با ما نشستی خانه بوی گل گرفت”، “آمد نوبهار” و “می‌دانه یاری دگوده بود” (قبای گالشی)، نام هفت قطه تازه سیمین غانم می باشند که در اولین شب کنسرتش در تالار وحدت اجرا کرد.

نازی بخشایش، آزاده شمس، سارا احمدی و آرمینا جعفری نوازندگانی می باشند که به ترتیب با پیانو، ویولن، دف و درام، سیمین غانم را در این کنسرت همراهی می‌کنند. این کنسرت از سوی بنیاد خیریه فیروزنیا در روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفندماه از ساعت ۱۵ در تالار وحدت ویژه بانوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
 

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.