امیدواریم ۲ سهمیه المپیک در بخش بانوان کسب کنیم / پیشرفت اسکی فراتر از ظرفیت و امکاناتش است

۱۳م اسفند ،

بهاره خیرخواه گفت: بانوان در مسابقات جهانی اخیر عملکرد خوبی داشتند و امیدواریم بتوانیم دو سهمیه المپیک یکی در آلپاین و یکی در صحرانوردی کسب کنیم.

بهاره خیرخواه نائب رئیس بانوان فدراسیون اسکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: حضور بانوان اسکی بار در مسابقات برون مرزی اخیر بسیار خوب بود و علیرغم تفاوت ها و فاصله های موجود در اسکی ایران و اروپا نتایج خوبی کسب کردیم.

وی تصریح کرد: فدراسیون اسکی امسال مسابقات متداوم و با برنامه ای تحت چارچوب لیگ برگزار کرد و اغلب مسابقات نیز در پیست بین المللی در بند سر برگزار شد که به تازگی به دستگاه برف ساز مجهز شده است و همین به نوعی تمرینی برای اسکی بازان بود.

وی تصریح کرد: با توجه به امکانات وظرفیت های فعلی انتظار بیشتری از بانوانمان نداریم و حتی عملکرد آنها از سطح توقع ما نیز بهتر بود.

وی عنوان داشت: در رشته های صحرانوردی و آلپاین اردوها و برنامه ریزی خوبی داشتیم تیم ‌آلپاین ما یک اردوی تدارکاتی ۲۰ روزه در اتریش داشت و در رشته صحرانوردی نیز به سبب پیشرفت اسکی ایران، فدراسیون جهانی به مدت ۲۰ روز هزینه کمپ و تغذیه در ایتالیا را در اختیار اسکی بازان ما قرار داد و البته پیش از آن نیز مربی ایتالیایی طی همین سیاست با این اعتبارات در اختیار تیم ملی ما گذاشته شد.

وی بیان کرد: در مسابقات آسیایی نیز ما پس از قزاقستان توانستیم نائب قهرمان آسیا شویم و در بخش بانوان ۲ نقره و ۲ برنز کسب کردیم.

وی اظهار داشت: خوش بختانه با تلاش هایی که داشتیم سعی کردیم تا اسپانسرها را به ورزش اسکی جذب کنیم و خوشبختانه امسال ۲ نفر از تیم ملی صحرانوردی نیز قراردادی مثل بازیکنان آلپاین ما داشتند با وجود اینکه صحرا نوردی رشته ای است که قدمت بسیاری در اسکی ندارد و به طور کلی حدود ۵ سال است که اسکی بازان در این رشته فعالیت دارند.

وی ادامه داد: نباید بیش از اندازه از اسکی بازان کشور انتظار داشته باشیم ما زمانی می توانیم عملکرد اسکی بازان داخلی را با اسکی بازان خارجی مقایسه کنیم که امکانات و شرایط تمرین وارد نیز مشابه باشد.

*ورزشکاران ایران استعداد بی نظیری دارند

خیرخواه در خصوص اسکی بازان ایران افزود: خوشبختانه ورزشکاران ایران استعداد بی نظیری دارند همین اسکی بازان نونهالان و نوجوانان ما که در مسابقات آسیایی به عنوان نائب قهرمانی دست پیدا کردند تنها ۲۰ روز تمرین داشتند.

وی تاکید کرد: بدون شک با یک چشم انداز ۴ تا ۵ ساهل و با سرمایه گذاری روی ورزش پایه در اسکی شاهد سرعت در رشد و پیشرفت این ورزش خواهیم شد.

وی ادامه داد: مسابقات لیگ هم چنان با جدیت پیگیری می گردد و تا آخر اسفندماه سعی می‌کنیم لیگ های‌آلپاین و صحرانوردی را ادامه دهیم و شاهد رقابت اسکی بازان در آخرین روزهای سال نیز هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با حضور در مسابقات قهرمانی دنیا رنکینگ خود را افزایش دهیم و ان شاءاله ۲ سهمیه یکی در آلپاین و یکی در رشته صحرانوردی کسب کنیم./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.