امیرعبداللهیان: سناریوی تازه بحرین در اتهام به ایران تکراری و کذب محض است

۲۷فروردین۱۳،

abdolahian.jpg

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بحرین کشتار و سرکوب مردم بی دفاع کشورش را متوقف کند.

حسین امیر عبداللهیان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با رد اتهام وزارت خارجه بحرین مبنی بر وجود هسته های نهفته در بحرین و ابراز تاسف از تداوم کشتار و سرکوب مردم بحرین خاطرنشان کرد: دولتمردان بحرین به خوبی می دانند که اگر جمهوری اسلامی ایران کوچکترین مداخله ای در این کشور می کرد وضع به گونه دیگری رقم می خورد. تهران قویا به اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها و از جمله بحرین پایبند است.

معاون وزارت خارجه کشورمان ادامه داد: مردم بحرین طی بیش از دو سال قبل مطالبات خود را به روش مسالمت آمیز و دموکراتیک پیگیری می کنند ، انچه در بحرین جریان دارد صرفا مسیله ای داخلی است که در نتیجه توقف روند اصلاحات و اعمال تبعیض و نقض فاحش حقوق بشر در این کشور حاصل شده است.

معاون عربی و افریقای وزارت خارجه افزود: اکنون جامعه بین المللی باید بیش از قبل در قبال کاربرد گازهای شیمیایی کشنده و هدف قرار دادن مردم این کشور با استفاده گسترده از شلیک گلوله های مستقیم که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن شده است واکنش نشان دهد.

امیرعبداللهیان با ابراز تاسف از فرافکنی حکومت بحرین، راهکار در این کشور را همانند سوریه صرفا سیاسی و بر مبنای گفتگوی موثر و فراگیر ملی و توجه به مطالبات مشروع مردم دانست و نسبت به تداوم اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران اخطار داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.