امیر قطر فردا در غزه /محمود عباس همراهی امیر قطر در غزه را رد کرد

alketab.jpg

امیر قطر فردا (سه‌شنبه) در نخستین سفر خود به عنوان یک مسئول عربی وارد نوار غزه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی دار الخلیج، خبرگزاری شهاب نزدیک به جنبش حماس اعلام کرد که شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر به عنوان نخستین مسئول عربی در یک سفر بی‌سابقه فردا وارد غزه می‌شود.

قرار است در این سفر همسر امیر قطر نیز وی را همراهی کند و به همراه این دو نماینده‌ای از سوی محمد مرسی‌، رئیس‌جمهوری مصر نیز فردا به غزه می‌رود.

سایت رساله نت وابسته به حماس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که این سفر تنها چند ساعته خواهد بود و در جریان آن کلنگ طرح‌های بازسازی که قطر هزینه آن را تامین می‌کند زده خواهد شد و قطر حدود ۳۰۰ میلیون دلار را برای بازسازی نوار غزه در نظر گرفته است.

این سایت گزارش داد که تعدادی از وزیران و تجارت قطری امیر قطر و همسرش را همراهی خواهند کرد و با همتایان فلسطینی خود دیدار خواهند داشت.

منابع آگاه همچنین اعلام کردند: محمد مرسی دستورات لازم را به ارتش و سیستم‌های امنیتی به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای سفر امیر قطر داده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که سفر امیر قطر موجب خشم شدید محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شده چرا که این سفر را نوعی به رسمیت شناختن دولت حماس و تشویق رهبران این جنبش در زمینه عدم تکمیل روند آشتی ملی می‌دانند.

این منابع گفتند: عباس پیشنهاد رسمی قطر را برای همراهی امیر قطر در سفرش به غزه رد کرده است و حتی نپذیرفته که در نوار غزه به استقبال وی بیاید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.