انتخاباتی که خانم صدراعظم را نگران کرد

صدر اعظم آلمان روز دوشنبه ضمن ابراز نگرانی درباره از دست دادن همپیمانان خود در فرانسه و یونان، بر ضرورت انظباط بودجه ای در اروپا و اجرای اصلاحات در نظام مالی منطقه یورو تاکید کرد.
 

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، مرکل به دنبال شکست دو دولت حامی اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی در فرانسه و یونان، بر لزوم پایبندی به انضباط بودجه ای و اصلاح نظام مالی منطقه پولی یورو تاکید کرد.
صدر اعظم آلمان ضمن بیان این مطلب که کشورش با آغوش باز پذیرای رئیس جمهور جدید فرانسه است، گفت: بدون شک همکاری برلین و پاریس در آینده ارتقاء خواهد یافت و امیدوارم با فرانسوا اولاند رئیس جمهور جدید فرانسه بتوانیم به همکاری های مشترک زیادی دست یابیم.
صدر اعظم آلمان که در نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، ضمن دعوت از فرانسوا اولاند برای سفر به برلین، مخالفت خود را با سیاست های بودجه ای رئیس جمهوری منتخب فرانسه اعلام کرد.
صدر اعظم محافظه کار آلمان که پیشتر حمایت های بی دریغ خود را از سیاست های نیکلا سارکوزی اعلام کرده بود، در این نشست خبری بارها تاکید کرد که بسته پیشنهادی بودجه ای اولاند غیر قابل مذاکره است.
وی گفت: معنا ندارد که بعد از هر انتخاباتی، درباره تمام مشکلات اروپا بار دیگر از صفر مذاکره کنیم، چرا که بر این باورم که این گونه اروپا و منطقه یورو پیش نمی رود.
صدر اعظم آلمان در ادامه سخنان خود بر لزوم حمایت دولت جدید فرانسه و نمانیدگان جدید پارلمان یونان از سیاست های ریاضت اقتصادی تاکید کرد.
بر پایه این گزارش، پیشتر بسیاری از کارشناسان و تحلیگران سیاسی درباره احتمال تضاد آرای مرکل و اولاند درباره اجرای سیاست های بودجه ای در منطقه یورو هشدار داده بودند.
پیش بینی می شود با پیروزی سوسیالیست ها در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، زوج سیاسی اقتصادی برلین پاریس برای همیشه از بین برود.
۵۱۵۱
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.