انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی فرصت مغتنمی برای بهبود روابط دیپلماتیک ایران و عربستان

۰۱ تیرماه ۱۳،

دستغیب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد؛

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی به عنوان رئیس‌جمهور دولت یازدهم را فرصت مغتنمی برای گسترش روابط دیپلماتیک ایران و عربستان دانست و گفت: ارتباط و تعامل مثبت و سازنده ایران و عربستان می‌تواند از سویی سبب تقویت استقلال کشورهای اسلامی منطقه باشد و از سوی دیگر امنیت آن را ضمانت کند.

“احمدرضا دستغیب” نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت روابط دیپلماتیک ایران و عربستان در سطح منطقه گفت: وجود دو شهر مذهبی مکه مکرمه و مدینه منوره در عربستان و همچنین اجتماع عظیم مسلمانان در این کشور بر جایگاه والای آن در منطقه می‌افزاید.

وی در ادامه افزود: کشور عربستان از اهمیت بالایی در منطقه برخوردار است، به ویژه آنکه در سال‌های اخیر همواره تلاش شده تا روابط مناسبی میان ایران و عربستان شکل بگیرد.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت با اشاره به نقش و جایگاه برجسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم را فرصت مغتنمی برای گسترش روابط دیپلماتیک ایران و عربستان دانست و تصریح کرد: ارتباط و تعامل مثبت و سازنده ایران و عربستان می‌تواند از سویی سبب تقویت استقلال کشورهای اسلامی در منطقه باشد و از سوی دیگر امنیت آن را ضمانت کند.

دستغیب همچنین گسترش روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و عربستان را مانعی برای نفوذ و حضور کشورهای غربی در منطقه تلقی کرد و اظهار داشت: غرب در تلاش است تا با طرح مسئله ایران‌هراسی در میان کشورهای منطقه، نفوذ اقتصادی خود را در خاورمیانه تثبیت و حفظ کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: گسترش روابط عربستان و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند چشم‌انداز مثبت و موثری در آینده برای هر دو کشور در منطقه ایجاد کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.