انتخاب روسری و شال با توجه به فرم صورت شما ؟

انتخاب روسری و شال با توجه به فرم صورت :

  • صـورت هـای دایـره و گـرد

در صورت های گرد، پیشانی عریض و کوتاه است. شما باید با روسری و شال، عرض پیشانی را کمتر و در عوض آن را بلندتر نشان دهید. می توانید از هدبند یا دستمال سر استفاده کنید اما نباید بیشتر از یک چهارم پیشانی را بگیرد. به هیچ وجه کاری نکنید که ارتفاع پیشانی تان کم به نظر برسد. برای بلندتر نشان دادن پیشانی، از هدبندهایی که رنگ روشن دارند استفاده و روسری و شال خود را تیره تر و به صورت مستطیلی سر کنید. کناره های شال و روسری را به هیچ وجه تا نزنید. از پارچه های محکم و حالت دار استفاده کنید تا به صورت شما شکل بدهد.

انتخاب روسری و شال با توجه به فرم صورت

  •  صورت های بـیـضی

اگر صورت شما بیضی است، بیشتر مدل ها برایتان مناسب است. می توانید شال و روسری خود را به دلخواه ببندید اما اگر فکر می کنید صورتتان کشیده است، بهتر است هدبند یا دستمال سر، زیر روسری یا شال بپوشید و کناره های آنها را تو بزنید تا گونه ها مشخص تر شوند.

  • صـورت هـای ذوزنـقـه

در این نوع صورت، عرض پیشانی از عرض چانه کوچک تر است و شما باید روسری و شال را طوری ببندید که لبه های فک پوشیده شود.
از هدبند استفاده نکنید چون پیشانی شما را کوچک تر می کند اما اگر اصرار بر استفاده از هدبند یا کلاه زیر روسری دارید، از رنگ های روشن استفاده کنید، روسری و شال تیره تر بپوشید و کناره های آن را در قسمت شقیقه تو بزنید تا عرض پیشانی بزرگ تر نشان داده شود.

  • صـورت هـای مربع

در این نمونه صورت، چانه و فک حالت چهارگوش دارند پس باید این لبه ها را با روسری و شال، گرد نشان دهید.شال ها بهترین گزینه برای صورت های مربعی شکل هستند (مانند صورت های مستطیلی) شما می توانید با شال، گوشه های مربعی صورتتان را گرد نشان دهید. شال و روسری هایی که طرح چهارگوش دارند و مدل هایی که در پشت بسته می شوند انتخاب نکنید. شال هایی با جنس نرم بخرید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.