انتشار اوراق بیمه کننده سهم منتفی شد

IMG_9269.jpg

بینا- دبیر شورای عالی بورس عوامل رشد بورس را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد:عوامل متعددی در رشد بورس تاثیر داشته است که یکی از این عوامل در کنار افزایش نرخ ارز ،ایجاد اوراق اختیار فروش تبعی یا همان بیمه کننده سهم بوده است که کمک خوبی به رشد بازار کرد و اطمینان خوبی حاصل کرده است.
به گزارش بینا، دکتر علی صالح آبادی در پاسخ به این سوال که چرا این اوراق در هفته اخیر در بورس تهران معامله نشد؟به ایسنا، توضیح داد:با شرایط فعلی دلیلی ندارد که این اوراق معامله شود زیرا قیمت سهام شرکتها افزایش یافته است.
صالح آبادی با ذکر مثالی ادامه داد:به عنوان مثال قیمت پتروشیمی کرمانشاه در زمانی که این اوراق راه اندازی شد حدود ۴۰۰ تومان بود و نرخ تضمینی بازخرید در سال آینده ۴۸۰ تومان بود در حالی که قیمت این سهم در حال حاضر به۵۶۰ تومان رسیده است و دیگر معنی ندارد کسی این اوراق را خریداری کند.
وی اضافه کرد:لذا زمانی که این موضوع مطرح شد بسیاری از شرکت‌ها متقاضی انتشار اوراق بودند خصوصا در زمانی که مشاهده کردند قیمت سهام آن‌ها بسیار ارزان شده است ولی بعد از آن قیمت ها رشد کرد و این موضع منتفی شد و دیگری به آن نیازی نشد.
به اعتقاد رئیس سازمان بورس انتشار این اوراق اثر مثبت خود را گذاشت و کسانی که اوراق را خریداری کردند دیگر نیازی به اعمال آن ندارند زیرا قیمت روز شرکتها از قیمت بازخرید آن‌ گران‌تر شده است. ولی همچنان راه بسته نیست و کسی که بخواهد می تواند از این ابزار استفاده کند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.