انتشار بیش از چهار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه حمل و نقل

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت در روز یکشنبه، ‘احمد صادقی’ در خصوص جزئیات اوراق مشارکت طرح توسعه حمل و نقل کشور در سال ۹۱ گفت: این اوراق با سود علی الحساب سالیانه ۲۰ درصد، پرداخت سود هر سه ماه یکبار، معاف از مالیات، بی‌نام، قابل بازپرداخت در سررسید، تضمین آن توسط دولت و امکان بازخرید تا یک سال با سود ۱۸ درصد و بیش از یک سال با سود ۵/ ۱۹ درصد عرضه می‌شود.

وی از انتشار چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال جاری خبر داد و افزود: مرحله اول انتشار این اوراق از اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و تا پایان سال به تدریج ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این اوراق از طریق همه شعب بانک تجارت سراسر کشور به فروش می‌رسد.

صادقی افزود: در سال گذشته از اوراق مشارکت منتشره، مردم استقبال خوبی داشتند و حدود ۸۰ درصد از اوراق به فروش رفت و امسال نیز پیش بینی می کنیم مردم استقبال خوبی کنند و اجرای عملیات طرحهای ریلی و آزاد راهی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص همکاری های بین‌المللی و سرمایه گذاری سایر کشورها در پروژه های زیرساختی در سال جاری گفت: بودجه های دولتی و عمومی پاسخگوی نیازهای زیرساختهای حمل و نقل نیست و ما به دنبال جلب مشارکت سرمایه گذاران ایرانی و خارجی هستیم و این یکی از سیاستهای ثابت است.

وی در پایان یادآور شد: سال گذشته با کشور های ترکیه چین، اوکراین، روسیه و مالزی مذاکراتی صورت گرفت و این مذاکرات همچنان در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت تا بتوانیم از سرمایه گذاران برای توسعه زیرساختهای حمل و نقل در همه زمینه ها استفاده کنیم.

اقتصام** ۱۵۵۹/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۶۷۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.