انتشار حوادث فاقد تحلیل ، کاهش احساس امنیت را دربردارد

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که رسانه ها نقش مستقیم در شکل دهی افکار عمومی جوامع دارند ، تاکید کرد : انتشار حوادث فاقد تحلیل ، کاهش احساس امنیت را دربردارد .

 
به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سردار “محمد رضا میرزایی” در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال رسانه های گروهی در پوشش اخبار و هشدارهای پلیسی ، به تبیین مفاهیم امنیت و احساس امنیت پرداخت و تصریح کرد : وجود احساس امنیت در جامعه بسیار مهم تر از وجود امنیت است .
 
وی افزود : توسعه ی اقتصادی و فرهنگی ، کاهش بیکاری ، افزایش نشاط و پویایی از شاخص های مثبت اجتماعی است که این موارد تحت تاثیر شدید احساس امنیت در یک جامعه هستند .
 
سردار میرزایی با بیان این که رسانه ها در هر جامعه ای ، تاثیر مستقیم در شکل دهی افکار عمومی دارند ، به تفاوت رسانه های داخلی و خارجی نیز اشاره و تاکید کرد : وجود اخلاق رسانه ای مهمترین تفاوت این رسانه ها است به این معنی که در رسانه های داخلی تاکید بر آگاه سازی عمومی مبتنی بر اخبار سفید است در حالی که بسیاری از رسانه های خارجی اطلاع رسانی بر اساس ارایه اخبار سیاه و خاکستری را در دستور کار خود دارند .
 
این مقام انتظامی با تاکید بر این که باید در نظر داشت به بهانه جذب مخاطب نباید احساس امنیت مردم فدا شود ، اظهار داشت : انتشار حوادث فاقد تحلیل کارشناسی تاثیر نامطلوب بر خوانندگان داشته و در نتیجه کاهش احساس امنیت را در بردارد .
 
میرزایی پیشگیری اجتماعی را مقدم بر پیشگیری انتظامی دانست و به نقش خبرنگاران در تحقق پیشگیری اجتماعی اشاره کرد و گفت : خبرنگار هوشمند با درک صحیح و دقیق از شرایط اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در حوزه فعالیت خود نسبت به تهیه خبر و گزارش اقدام می کند و این همان انتظار مسئولان ناجا از اصحاب رسانه است .
 
در ابتدای این مراسم نیز سرهنگ “عباسعلی رحیمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان طی سخنانی به بیان اهداف برگزاری همایش پرداخت .
 
در پایان نیز علاوه بر تجلیل از ۲۰ خبرنگار فعال رسانه های گروهی استان در پوشش اخبار انتظامی ، سه خبرنگار برتر نیز معرفی و به طور ویژه از آنان قدردانی شد .


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.