انتشار عملکرد سازمان زمین و مسکن

۲۱ام بهمن ،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی به گونه ای است که زمین به عنوان کالایی دارای ماهیت دوگانه عمومی و خصوصی که به چند جهت متفاوت از کالاهای دیگر است.

عمده ترین شاخص تفاوت زمین با سایر کالاها آن است که زمین نه تولید و نه تخریب می گردد.

براساس این گزارش؛ استفاده بهینه از زمین برای نسل حاضر و وظیفه حفظ آن برای نسل های آینده یکی از مهمترین اهداف توسعه پایدار به شمار می آید.

براساس این گزارش؛ در جهت دستیابی به توسعه پایدار مدیریت خوب شهری و امنیت حق تصرف با تاکید بر نقش مدیریت زمین شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

براساس این گزارش؛ تحصیل اراضی شامل تحصیل اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و زمین های خریداری شده) طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمعا نزدیک به ۱۱۶۵۳ میلیون متر مکعب زمین شهری در کل کشور توسط سازمان ملی زمین و مسکن به تملک درآمده است.

براساس این گزارش؛ سازمان ملی زمین و مسکن طی ۳۰ سال قبل جمعا ۱۲۰۵ میلیون متر مربع زمین در مناطق شهری واگذار نموده است.

همچنین؛ اراضی واگذار شده توسط سازمان ملی زمین و مسکن به تفکیک مسکونی ۵۲۴ میلیون متر مربع و به تفکیک غیر مسکونی ۶۸۱ میلیون متر مربع در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود.

همچنین؛ در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۴٫۰۳ درصد از واگذاری های اراضی سازمان اراضی مسکونی تشکیل می دهند.

براساس اطلاعات موجود، آمار واگذاری مسکن توسط دولت به ایثارگران اعم از جانبازان، آزادگان، خانواده شهدا، ۱۴۰ هزار واحد است که سهم سازمان ملی زمین و مسکن شامل واگذاری ۱۷۴۴ هکتار از اراضی خود در قالب ۱۱۶۷۰۵ واحد بوده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.