انتظار برای نسخه نهایی ویندوز ۸


کمتر از یک ماه تا عرضه نسخه نهایی ویندوز ۸ باقی مانده است و هر روز اخبار جدیدی از محصولاتی که ویندوز ۸ را پوشش می دهند به بیرون درز می کند.


موزیلا نسخه پیش‌نمایش مرورگر محبوب خود برای ویندوز ۸ را منتشر نموده است. این نسخه که فعلا فقط برای نسخه RTM سیستم عامل جدید مایکروسافت ارائه شده، بسیاری از ویژگی‌هایی نسخه‌های iOS اندروید را به همراه دارد و با رابط کاربری ویندوز ۸ یکپارچه شده است.

کمپانی موزیلا در بلاگ رسمی خود در روز پنجشنبه اعلام نمود که نسخه پیش‌نمایش فایرفاکس مترو برای ویندوز ۸ هم‌اکنون آماده دانلود می‌باشد. این نسخه از مرورگر محبوب موزیلا با هر دو محیط کاربری کلاسیک و مدرن ویندوز ۸ سازگاری دارد. با وجود آن که مایکروسافت از همه خواسته تا دیگر از نام مترو استفاده نکنند، اما می‌بینیم که موزیلا همچنان از کلمه «مترو» برای محصول خود بهره می‌برد.

این نسخه از مرورگر فایرفاکس برای نسخه RTM ویندوز ۸ طراحی شده و می‌توانید آن را از شاخه توسعه Elm که در واقع مرکز پزوهش‌های تجربی بخش مترو موزیلا است دانلود نمایید

آسا داتزلر، مدیر بخش فایرفاکس کمپانی موزیلا گفت که نسخه پیش‌نمایش فایرفاکس شامل یک صفحه خانه با شکل و شمایل رابط کاربری مترو، پشتیبانی از قابلیت همگامسازی در فایرفاکس، ژست‌های لمسی مترو، یکپارچه شدن با قابلیت Charms در ویندوز ۸ و یک رابط کاربری منظم و زیبا است. طبیعتا طی هفته‌های آینده، موزیلا یکپارچگی بیشتری با ویندوز خواهد داشت و ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه خواهد شد. همچنین عملکرد و سرعت پاسخدهی آن بهبود خواهد یافت و تمام اعمال ضروری برای آماده‌سازی این مرورگر تا روز ۲۶ اکتبر انجام خواهد شد.

انتظار برای نسخه نهایی ویندوز 8

اولین تبلت ویندوز ۸ ایسر، Iconia w700 که قبلا در نمایشگاه Computex 2012 معرفی شده بود، روز ۲۶ اکتبر (۵ آبان ماه) با قیمت ۷۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد. این دستگاه به همراه یک کیس یا قاب و یک کی‌بورد ارائه خواهد شد.

این قیمت شامل یک کی‌بورد بی‌سیم بلوتوث و یک کیس زیبا برای این تبلت ۱۱٫۶ اینچ نیز می‌شود. این دستگاه از یک نمایشگر Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰أ—۱۹۲۰ بهره می‌برد. Iconia W700 مجهز به پردازنده Core i3 یا Core i5 اینتل نسل Ivy Bridge است، که بسته به مدلش قیمت آن به ۹۹۹ دلار نیز می‌رسد.

انتظار می‌رود که بنا به گفته‌های ایسر، این تبلت تا ۸ ساعت عمر باتری داشته باشد. در صورت درست بودن این ادعا، باید بگوییم که این طول عمر باتری برای دستگاهی با ضخامت نیم اینچ که از یک سیستم عامل کامل دسکتاپ بهره می‌برد، شگفت‌انگیز است.

آیکونیای جدید ایسر به نمایشگر چندلمسی با قابلیت لمس همزمان ۱۰ نقطه، زمان بوت ۶ ثانیه، دوربین پشت ۵ مگاپیکسل، دوربین جلوی ۷۲۰p و یک قاب خلاقانه زیبا مجهز است.

تا عرضه نسخه نهایی ویندوز ۸ زمان زیادی باقی نمانده و طی روزهای آینده باید منتظر اخبار بیشتری از تبلت‌های ویندوز ۸ باشیم. قیمت تبلت ایسر می‌تواند راهنمای خوبی برای پیش‌بینی انواع تبلت‌های ویندوز ۸ در آینده باشد. ایسر برندی است که با محصولات خوش‌قیمت خود شناخته می‌شود و اگر قیمت تبلت‌ ویندوز ۸ آن ۷۹۹ دلار باشد، احتمالا تبلت‌های ویندوز RT این کمپانی برچسب قیمتی در بازه ۴۹۹ تا ۵۹۹ دلار خواهند داشت.

انتظار برای نسخه نهایی ویندوز 8

در میان موج بی پایان تبلت‌، تپ‌تاپ و لپ‌تاپ‌های معرفی شده در نمایشگاه IFA جای مصولات بسیاری از شرکت‌ها خالی بود. حال پس از گذشت چندین هفته ، نمایشگاه CEATEC در ژاپن برگزار شده است و شرکت‌های ژاپنی به ارایه محصولات خود پرداخته‌اند. فوجیتسو هم این فرصت را غنیمت شمرده و تبلت ۱۰٫۱ اینچی ویندوز ۸ خود را معرفی نموده است.

این تبلت دارای صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل می‌باشد و ۶۰۰ گرم وزن دارد. این تبلت همچنین مجهز به دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت، یک دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی در جلو و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی است.

از امکانات جالب آن می‌توان به دستورات حرکتی بدون نیاز به تماس با تبلت اشاره کرد که با استفاده از دوربین جلویی تشخیص داده می‌شود، این قابلیت در کنار ضد آب بودن این تبلت می‌تواند امکان استفاده از آن را حتی در هنگام حمام کردن، میسر کند

همانطور که حدس زده بودیم، تبلت ویندوز ۸ فوجیتسو نیز مجهز به پردازنده ۳۲ نانومتری Clover Trail اینتل است. این تبلت ۸٫۵ میلی‌متر ضخامت و ۶۸۰ گرم وزن دارد. از نظر پورت‌های ورودی و خروجی، تبلت فوجیتسو مجهز به پورت microUSB، اسلات حافظه microSD و یک کانکتور ۱۰ پین در قسمت پایین تبلت است. علاوه بر این‌ها یک دوربین در جلو و یکی در پشت تبلت وجود دارد. برخلاف تبلت‌های مجهز به پردازنده ARM، تبلت فوجیتسو مجهز به پردازنده x86 اتم اینتل است که مصرف پایین و طول عمر باتری بالا داشته و قادر به اجرای کلیه نرم‌افزارهای ویندوزی است. فوجیتسو هنوز اطلاعات بیشتری در رابطه با این تبلت اعلام نکرده و تنها می‌دانیم که Arrow Tab در ۱۹ اکتبر یعنی پیش از تاریخ انتشار رسمی ویندوز ۸ وارد بازار خواهد شد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت

… درحال بارگذاری


سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش دانش و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.