انتقاد از افزایش شرکت های بیمه ای در بازار

۱۱م آذر ،

بینا- رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران گفت: شرکت های جدیدی که وارد بازار بیمه می شوند، غالبا خود بیمه گری می کنند. به گزارش بینا، جواد سهامیان مقدم مدیر عامل شرکت بیمه ایران از افزایش شرکت های بیمه ای در بازار انتقاد کرد و به موج گفت: مگر مجموع حق بیمه های شرکت هایی که ظرف ۵ سال قبل وارد صنعت بیمه شدند، چقدر است که حالا شرکت های دیگر هم وارد بازار شوند؛ واقعا شرکت هایی که ۵ سال پیش به بازار بیمه آمدند، چقدر در افزایش ضریب نفوذ بیمه نقش داشتند؟
وی گفت: توسعه یافتگی صنعت بیمه را تنها با افزایش شرکت های بیمه ای نمی توان دنبال کرد؛ چرا که شرکت های جدیدی که وارد بازار بیمه می شوند، غالبا خود بیمه گری می کنند.
وی افزود: شرکتهایی که مجوز فعالیت بیمه ای گرفتند، در واقع بیمه نامه هایی را که متعلق به خود یا گروهشان است، بیمه می کنند در حالیکه مکانیزم درست آن است که انتقال ریسک به خارج از سازمان یا تشکل آنها صورت گیرد.
رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران تصریح کرد: اینکه شرکتهای بیمه ریسک را در داخل مجموعه خود نگه دارند، کار موجهی نیست.
به گفته وی، اگر قرار بر واگذاری ریسک است، نباید ریسک را دو مرتبه به خودشان واگذار کنند؛ در این صورت تاسیس شرکت بیمه بی معناست.
سهامیان مقدم تصریح کرد: اگر شرکت های بیمه بتوانند بازار های جدید و بالقوه ای را بدست بیاورند و به بالفعل تبدیل کنند کار میمون و مبارکی است. ولی ما در طی این مدت شاهد این امر نبودیم … کدام طرح بیمه ای جدید و کارایی را در صنعت بیمه را در طی این مدت از شرکت های بیمه ای شاهد بودید؟
این کارشناس صنعت بیمه ضمن اعلام آنکه، توسعه شرکت های بیمه براساس خود بیمه گری مقبول نیست، اظهار داشت: شرکت های بیمه ای که می خواهند وارد بازار بیمه شوند، ابتدا در بیزینس پلنی که ارائه می دهند، تعاریف و اقدامات زیادی می گنجانند اما این امر تا زمانی است که گواهی را از بیمه مرکزی نگرفتند، مادام که مجوز فعالیت خود را اخذ کردند، دیگر به دنبال پرتفوی سایر شرکتهای بیمه و مجموعه هایی داخلی خودشان می دوَند.
وی ادامه داد: این اقدام شرکتهای جدید هم به صنعت بیمه صدمه می زند، هم به شرکت های بیمه ای دیگر و هم به خودشان.
به گفته سهامیان مقدم؛ شرکتهای بیمه جدید پرتفوی شرکتهای بیمه را با نرخ شکنی های غیر فنی از دست آنها می گیرند؛ با این کار هم زمینه را برای شرکت های بیمه ای که این پرتفوی ها را داشتند، سخت تر می کنند و هم به خودشان هم باارائه نرخ های فنی به بازار آسیب می زنند.
مدیر عامل شرکت بیمه ایران خاطر نشان کرد: به جای توسعه و افزایش شرکت های بیمه دیگر، باید زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی فراهم شود تا باورهای مردم نسبت به صنعت بیمه افزایش پیدا کند و سطح خدمات دهی صنعت بیمه به مردم ارتقا یابدتا باور مردم این باشد که در کنار همه عوامل محتاطانه و پیشگیرانه ای که انجام می دهند، زمینه پوشش های بیمه ای را هم برای روز مبادای خود تهیه کنند، اگر این اتفاق بیفتد صنعت بیمه توسعه پیدا می کند و آنوقت ممکن است زمینه برای ورود برخی از شرکت های بیمه وجود داشته باشد.
وی در عین حال تاکید کرد که باید کادر فنی شرکت های جدید الورود مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
وی اضافه کرد: مردم به بیمه و صنعت بیمه مراجعه می کنند بنابراین شرکتها باید در بحث نیروی انسانی و طرح های نوین بیمه ای اقدام جدی انجام بدهند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.