انتقاد تاج​گردون به شکستن قبح تخلف قانونی از سوی دولت: بدون اطلاع از وضعیت خزانه، روی هوا رای بدهیم؟/باهنر: شاید برای دولت مهم نیست!

به گزارش خبرآنلاین، رد یک فوریتی طرح جامع رسانه‌ها، موافقت با فوریت طرح تسری در اجرای طرح‌های هادی روستایی، تعیین حق بیمه بیکاری به میزان ۴ درصد حقوق “بیمه‌شده”، اصلاح لایحه عضویت ایران در مؤسسه منطقه‌ای استانداردسازی و ارجاع لایحه موافقتنامه همکاری قضایی بین ایران و دولت خلق الجزایر به مجمع تشخیص مصلحت، مجموع کارهای امروز نمایندگان مجلس بود.

در خلال مذاکرات نمایندگان در این مسائل، نمایندگان شمال کشور تجمعی در گوشه و کنار صحن علنی داشتند که بارها با تذکر رئیس جلسه –محمدرضا باهنر مواجه شد. یکی از نمایندگان نیز در اعتراض به صدای بلند برخی نمایندگان، به شوخی از هیات رئیسه خواست تا فکری برای «آلودگی صوتی قاضی​پور –نماینده ارومیه-» بکنند!

غلامرضا تاج‌گردون نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه که در خصوص طرح جذب اعتبارات پروژه های تملک دارایی سال ۹۰، سخن می​گفت؛ اظهار داشت: قبح تخلف شکسته شده و متاسفانه ما هم گاهی در مجلس به آن دامن می​زنیم. وی با اظهار تعجب از اینکه نماینده دولت با جسارت در جلسه کمیسیون برنامه وبودجه می​گوید که بخشی از بودجه عمرانی کشور تا پایان سال از خزانه پرداخت نمی​شود، ادامه داد: نماینده دولت به راحتی می‌گوید خزانه بسیاری از مبالغ را بعد از عید در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد در حالی که قانون می‌گوید تا پایان اسفند باید تمام وجوه از خزانه خارج شود، آیا این جز تخلف است؟ مگر در گزارشات رسمی نمی گویند که دولت چقدر به پیمانکاران بدهکار است؟ کی دولت می خواهد گزارش عملکرد بودجه ۹۰ را بدهد و دیوان محاسبات بررسی کند؟

ابراهیمی معاون امور تقنینی دولت هم ​گفت که دولت تابع نظر نمایندگان در افزایش زمان جذب بودجه​های تملک دارایی است. تاج​گردون در واکنش به اظهارات وی، در تذکری گفت: نماینده دولت باید شبهات را پاسخ می‌داد و می‌گفت که چه مقدار در خزانه هست که ما بر اساس آن به این طرح رای دهیم؟ ما که نمی​توانیم همینطوری روی هوا رای بدهیم!

محمدرضا باهنر، نایب ریس مجلس، هم در پاسخ به این تذکر گفت: شاید این برای دولت خیلی مهم نیست! و فکر می​کنند که حالا یا مهلت جذب اعتبارات تمدید می‌شود یا نمی‌شود دیگر!

گفتنی است کلیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات عمرانی بودجه ۹۰ به تصویب رسید و هم اکنون نمایندگان مشغول بررسی جزئیات این طرح هستند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.