انتقاد سوییس از ‘مرکل’

به گزارش ایرنا، وزیر اقتصاد سوییس به اتحادیه اروپا توصیه کرد که دو سوم پول صندوق ارزی یورو برای آینده و یک سوم آن نیز برای رفع اشتباهات در گذشته هزینه شود.

یوهان اشنایدرامان تاکید کرد که پیشنهادهای رییس جمهوری جدید فرانسه یک راه حل درستی است، زیرا وی خواهان آن است که اعتبارهای مالی باید در اختیار کشورها قرار داده شود تا این کشورها بتوانند با در اختیار داشتن این اعتبارها سرمایه گذاری کنند.

به عبارت دیگر کشورها در کنار صرفه جویی مالی به سرمایه گذاری در زمینه تولید بیشتر نیاز دارند.

وزیر اقتصاد سوییس با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی موجود در منطقه اروپا به یک نظم و رشد اقتصادی پایدار نیاز دارد، خاطرنشان کرد که سوییس هم در این زمینه می تواند طرح هایی را ارایه دهد.

وی افزود: کشور سوییس در زمینه آموزش و نوآوری، می تواند سرمایه گذاری کند و به همین علت با توجه به اینکه در حال حاضر علیرغم مشکلات شدیدی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با آن روبرو هستند، سوییس دارای اقتصادی شکوفاست، ضمن آنکه توانسته بدهی های خارجی خود را نیز با صرفه جویی تحت کنترل داشته باشد.

وزیر اقتصاد سوییس با بیان اینکه صرفه جویی و کاهش بدهی ها موضوعی مهم در اقتصاد یک کشور است، تاکید کرد: البته تاکید صدراعظم آلمان فقط بر موضوع صرفه جویی، بدون در نظر داشتن سرمایه گذاری در زمینه تولید، می تواند یک موضوع خطرناک محسوب شود.

اروپام** ۱۳۴۴**۱۰۸۰**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۸۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.