انتقاد شدید روسیه از حمایت آشکار غرب از گروه های تروریستی در سوریه

به گزارش ایرنا، لاوروف روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با ‘ووک یرمیچ’ همتای صربستانی خود گفت : پپیشنهادهایی ارائه می دهیم که فرصت برای توقف خشونت ها در سوریه را فراهم می کند.

وی با انتقاد ازموضع غربی- عربی در باره مساله سوریه گفت : طرف مقابل می گوید یا دولت سوریه استعفا دهد یا به حمایت از مبارزه مسلحانه گروه های مخالف دولت این کشور از جمله حمایت مادی ازآنها ادامه می دهیم و عملیات تروریستی را توجیه خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تا زمانی که چنین حمایتی ادامه داشته باشد، چگونه می توان از انجام اقدامات بشر دوستانه طبق پیشنهاد کسانی صحبت کرد که اجازه نمی دهند این آتش فرو بنشیند.

لاوروف گفت: همچنان اطمینان دارم که توافقات ژنو پایه و اساس محکمی برای حمایت ازتلاش های کوفی عنان وادامه اقدامات ناظران سازمان ملل است و مهم تر از همه اینکه زمینه مساعدی را فراهم می آورد تا شورای امنیت پیشنهادات ارائه شده در نشست ژنو را تایید کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه برای یک دوره دیگر تمدید شود.

شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته ماموریت ناظران سازمان ملل را برای یک ماه دیگر تمدید کرد.

حدود ۳۰۰ ناظر سازمان ملل از ماه می گذشته درسوریه مستقر می باشند و روسیه برای اعزام ۳۰ ناظر به این کشور اعلام آمادگی کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که امیدواراست دولت سوریه وگروه های مخالف آن به درخواست شورای امنیت توجه کرده وامنیت ناظران سازمان ملل را تامین کنند.

وی افزود: امیدوارم با پایان دوره ماموریت ناظران پس از ۲۵ روز، برای تمدید دوره ماموریت آنها وحتی افزایش شمار ناظران توافق خواهد شد.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۴۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.