انتقاد شمقدری از اظهارات اعضای هیئت تدوین اساس‌نامه خانه سینما

شمقدری از اظهارات اخیر اعضای هیئت تدوین اساس‌نامه خانه سینما انتقاد کرد و پیشنهاد داد تا انجام مراحل قانونی کسی دربارهٔ خانه سینما اظهار نظر نکند.

 به گزارش خبرگزاری هنر ایران ،جواد شمقدری رئیس سازمان در خصوص اظهارات روزهای اخیر از سوی تنی چند از اعضای هیئت تدوین اساسنامه خانه سینما توضیحاتی داده است که روشنگر پاره‌ای از ابهامات موجود است.

وی با تأکید بر اینکه همه ما علاقه‌مندیم وضعیت تشکل قانونی جامعه اصناف سینمایی ایران به مراحل پایان خود برسد، تصریح کرده است؛ این اشتیاق نباید سبب زایمان زودرس شود چون دوباره شاهد موجود ناقص‌الخلقه‌ای خواهیم بود. بنابراین باید با متانت و دقت و به دور از هیجانات لحظه‌ای مراقبت کرد که فرآیندهای قانونی به خوبی حل شود.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر اساسنامه “جامعه صنفی سینمایی” هم در مسیر ثبت و تصویب قرار دارد که در آن اساسنامه نامی از خانه سینما نیامده اما در اساسنامه‌ای که توسط هیئت هفت نفره رئیس جمهوری تدوین شده پیشنهادی مطرح است که نام این تشکل “خانه سینمای جمهوری اسلامی ایران” باشد.

وی یادآور شد: سبب استفاده از این نام به خاطر آن است که در بعضی مجامع بین المللی و در تشکیلات وابسته به بعضی از اشخاص اپوزیسیون برانداز خارج نشین از نام «خانه سینما» در راستای اهداف خلاف منافع ملی کشورمان سوء استفاده می گردد.

رئیس سازمان سینمایی در پایان با اظهار تأسف از اینکه بعضی از اعضای محترم هیئت شرط عدم مصاحبه و اظهار نظر را تا پایان کار و به نتیجه رسیدن آن رعایت نکرده‌اند، این اقدام را سبب اصلی بروز حاشیه‌های اخیر دانسته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باز هم پیشنهاد می‌کنیم دیگر کسی در کم و کیف موضوع صحبتی نکند که در این صورت قطعاً کار به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

شمقدری گفت: معتقدم در این مرحله کار به اتمام رسیده و تصمیم در موارد اختلاف به مراحل بعدی که در سیر قانونی قرار می‌گیرد واگذار شود.

پایان پیام//
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.