انتقاد فرزین از ارز ۳ نرخی/ رانت ایجاد می‌شود

محمدرضا فرزین در گفتگو با مهر در مورد پوشش نوسانات نرخ ارز گفت: صندوق توسعه ملی روش هایی را برای پوشش نوسانات نرخ ارز در نظر گرفته است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی افزود: با این روشها سعی می کنیم که حداقل خطر و ریسک به صندوق توسعه ملی ناشی از پرداخت منابع ریالی تحمیل شود.

وی با تاکید بر اینکه صندوق به طرحهایی که تولیدات آنها به ارز فروخته نمی شود هم منابع ارزی پرداخت می کند، عنوان کرد: با این وجود اولویت‌ها در پرداخت تسهیلات را مشخص کرده ایم.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت در مورد طرح مجلس در مورد ۳ نرخی شدن دلار عنوان کرد: افزایش تعداد نرخ‌های دلار باعث ایجاد رانت می شود و در عین حال، شفافیت در نرخ دلار را از بین می برد.

همچنین سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی به مهر گفته است: دولت در تلاش است که دلار تک نرخی باشد، این در حالی است که بازار ارز موازی در کشورمان داریم.

اخیرا طرحی در مجلس در حال تهیه و تدوین است که بر اساس آن، دلار ۳ نرخی شده و به کالاهای اساسی، غیرضروری و ضروری با نرخ‌های متفاوت پرداخت شود. البته با بخشنامه جدید بانک مرکزی، در واقع ارز به صورت رسمی چند نرخی شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.