انتقاد مسئول سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی از وزارت علوم

مسئول سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در اولین نشست سراسری هماهنگی تشکل‌های اسلامی به انتقاد از برنامه‌های وزارت علوم پرداخت.

به گزارش خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، رامین شمسایی معاون سیاسی بسیج دانشگاه علامه طباطبایی در اولین نشست سراسری هماهنگی تشکل‌های اسلامی در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: جناب آقای وزیر برخلاف نام خانوادگیتان، شما چهره دانشجویی نیستید و علی‌رغم تاکیداتی که رهبری مبنی بر حضور مسئولین در دانشگاه‌ها کرده‌اند و صحبت‌های معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در خصوص حضور وزیران در دانشگاه‌ها، افتخار نداشتیم که وزرا در دانشگاه حضور داشته باشند.

شمسایی با اشاره به موضوع اسلامی شدن علوم انسانی افزود: هر چقدر که این مسئله را تکرار کنیم باز هم کم است و ما این  تنگه احد را رها نکرده‌ایم. در گزارش خود بفرمایید که برای اسلامی شدن علوم انسانی چه کرده‌اید.

وی تصریح کرد: اسلامی شدن علوم انسانی بسیار مهم است و جناب آقای وزیر، ما شما را جزء وزرای ارزشی می‌دانیم اما ارزشی بودن کافی نیست و ما شما را کارآمد هم می‌خواهیم؛‌ چرا اساتید دانشگاه شما حاضر نمی‌شوند که صرفا کتب اسلامی در دانشگاه‌ها تدریس شود و نمی‌خواهند که نقد غربی‌ها را مطرح کنند.

مسئول سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: ما فکر می‌کنیم که در فضای مطالبه، معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم پتانسیل بیشتری دارد که این مطالبه را ایجاد کند و خیلی از اساتید بچه‌ها را وادار می‌کنند که مقاله‌های ISI خود را به غرب بفروشند. افرادی که دلبسته به گفتارهای انقلاب اسلامی هستند باید در جایگاه اساتید قرار بگیرند اما دیدیم که در این رابطه هیچ  اتفاقی نیافتاد و در دانشگاه علامه بحث شخص محوری مطرح است.

وی تصریح کرد: فضای آزاداندیشی در دانشگاه‌های ما وجود ندارد در حالی که دست برتر شیعه در منطق اوست و شاید عده‌ای نگران این هستند که تقابل این دو گفتمان موقعیت آنها را به خطر اندازد.

شمسایی افزود: ما بعید می‌دانیم روسای دانشگاه‌ها نقش کمی در کرسی‌های آزاد اندیشی داشته باشند زیرا آنها می‌گویند که اساتید مخالفت می‌کنند، از سویی دیگر یک دانشجو به نام امیرحسین ثابتی را بابت یک انتقاد کوچک به زندان محکوم کرده‌اند.

مسئول سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: درباره فضای مدیریت فرهنگی در دانشگاه، علی‌رغم اینکه مدیریت فرهنگی آنها در راستای حمایت و تسهیل فعالیت تشکل‌ها در دانشگاه است اما این مدیریت فرهنگی نگاهی رقیبانه به تشکل‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در دانشگاه‌ها به صورت نامنظم عمل می‌کند و برنامه‌های مجوز هم نامنظم است.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.