انتقاد نماینده قائنات از تخصیص نیافتن اعتبار جهت بازسازی مناطق زلزله زده خراسان جنوبی

۲۵م دیماه ،

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم تخصیص اعتبار لازم جهت بازسازی و کمک به مردم زلزله‌زده خراسان جنوبی انتقاد کرد.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به رغم تلاش‌هایی که از سوی امدادگران، مسئولان هلال‌احمر و نیروهای امدادگر برای مردم این منطقه انجام شده اما متاسفانه در حال حاضر شاهد این هستیم که حرکت کمک‌رسانی به مردم منطقه متوقف شده است.

وی تصریح کرد: حتی اقلام نفتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد در ازای آنها مبالغی دریافت می‌شود که این خلاف اصول اخلاقی است.

نماینده مردم قائنات در مجلس با بیان اینکه در این زلزله بیش از دو هزار خانه تخریب شده است، اظهار کرد: متاسفانه هیات دولت مصوبه‌ای مبنی بر تخصیص اعتبار به منطقه داشته است که هنوز حتی یک ریال هم به مردم تعلق نگرفته است.

هروی افزود: متاسفانه مردم در حداقل امکانات بهداشتی،‌ خوراک و وسایل گرمایشی قرار دارند و با توجه به هوای بسیار سرد منطقه هنوز در زمینه بازسازی واحدهای مسکونی اقدامی انجام نشده است.

وی با اظهار نگرانی از اینکه این امکان وجود دارد بازسازی با تاخیر انجام شود، گفت: وضع موجود سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و متاسفانه هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

نماینده مردم قائنات در مجلس در ادامه اظهار کرد: نمی‌توان گفت مسئولین منطقه کوتاهی کرده‌اند اما فقدان اعتبار لازم دست آنها را در رسیدگی به مردم و بازسازی بسته نگه داشته است و متاسفانه مسئولین اجرایی کشور فقط برای مردم شعار می‌دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.