انتقاد وزیر امور خارجه سوریه از رفتار دوگانه محافل بین المللی در قبال کشورش

وزیر امور خارجه سوریه از رفتار دوگانه محافل بین المللی در قبال کشورش انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ؛  ولید المعلم این موضع انتقاد آمیز را در دیدار با خانم والری آموس معاون سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه بیان کرد و افزود، تلاشهای سازمان ملل متحد در زمینه کمکهای انسان دوستانه به مردم زیان دیده سوریه با تحریم های اقتصادی تحمیلی غرب علیه دمشق که در درجه نخست مردم را تحت  فشار قرار می دهد، همخوانی ندارد.

المعلم در این دیدار  جنایات گروه های مسلح تروریست در تخریب دارائی های مردم و ساختمانهای نهادهای دولتی را محکوم کرد و با خانم آموس درباره آسان سازی کمک های انسان دوستانه به مردم به رایزنی نشست.

وی همچنین مراتب اهتمام دولت سوریه برای بازسازی شهرها و تاسیسات زیرساختی ناشی از عملیات تخریبی تروریستها را مورد تاکید قرار داد و گفت، هدف دولت سوریه این است که مردم در زودترین فرصت به زندگی عادی خود برگردند.

برپایه این گزارش، ولید المعلم و خانم والری آموس در این دیدار زمینه های همکاری میان دمشق و سازمان های بین المللی در ارائه کمک های انسانی به مردم زیان دیده بر اثر عملیات خشونت آمیز را بررسی کردند.

آموس در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری دو طرف تصریح کرد، تشکیلات زیر مجموعه اش تلاشهای بی وفقه ای را برای ارائه کمک های انسانی به مردم سوریه انجام می دهد تا مردم بتوانند در برابر شرایط بحرانی ایستادگی کنند.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه گفت، تلاشهای صورت گرفته برای کمک به مردم زیان دیده سوریه به طور بی طرفانه و به دور از ملاکهای سیاسی صورت می گیرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.