انتقال نفت تهران به استان مرکزی فعلا منتفی است/ انتقال‌ها اثرات مثبتی ندارد!

غلامرضا شاه‌کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در شرایط فعلی بحث انتقال تیم نفت تهران به اراک مطرح نشده است، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بحث انتقال نفت به استان مرکزی، مصوبه هیئت دولت بود که در سفر رئیس جمهور به این استان در مهرماه سال ۸۹ کلید خورد. در این مصوبه آمده بود امتیاز تیم نفت با تامین منابع مالی صورت گیرد که این مصوبه در اواخر همان سال با ابلاغ برنامه پنجم همراه شد، برنامه‌ای که ادارات دولتی را از پرداخت منابع مالی به باشگاه‌های حرفه‌ای منع کرد.

وی افزود: مسئولان استان مرکزی از استاندار تا مدیران ورزش و هیئت فوتبال استان، جلسات کارشناسی متعددی را با مسئولان وزارت نفت، چه در زمان آقای میرکاظمی و چه در زمان سرپرستی آقای علی‌آبادی برگزار کردند و به این نتیجه عقلایی رسیدند با توجه به الزامات قانونی و نداشتن بسترهای لازم، تیم نفت به فعالیت خود در استان تهران ادامه دهد که هنوز هم فعالیت‌هایش را در تهران پیگیری می‌کند.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت نفت همچنین با اشاره به بازدید مسئولان AFC و نامه علی کفاشیان در این خصوص، خاطرنشان کرد: تا به امروز بحث جدیدی در مورد انتقال تیم نفت به استان مرکزی مطرح نشده و این تیم با قدرت تمام به فعالیت خود در تهران ادامه می‌دهد. همچنین با نشست‌های کارشناسان در برنامه ۹۰ و جلسات جامعه ورزش، این نتیجه منطقی بدست آمد که انتقال‌های این چنینی اثرات مثبتی برای ورزش و فوتبال در بر نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: مسئولان ارشد وزارت نفت که به این موضوع واقف بودند، در نشست با مسئولان استان مرکزی توافق کردند تیم نفت تهران در دقیقه ۹۰ خود را برای حضور فصل ۹۰-۹۱ آماده کند که به همین خاطر تیم با شرایط بحرانی بسته شد. البته با عنایت خدا و حمایت صددرصدی مهندس قاسمی وزیر فهیم و با کفایت وزارت نفت و مهندس قلعه‌بانی رئیس هیئت امنا باشگاه از این تیم و سایر تیم‌های ورزشی صنعت نفت که باعث رشد و شکوفایی باشگاه نفت شد، شاگردان حسین فرکی توانستند در نیم فصل نخست لیگ برتر به عنوان پدیده لیگ یازدهم خود را معرفی کرده و کارکنان صنعت نفت به خودشان به خاطر این موفقیت بزرگ، می‌بالند.

شاه‌کرمی در مورد اینکه تیم نفت فصل آینده هم در تهران می‌ماند، تصریح کرد: با توجه به اینکه AFC تا اواخر دی‌ماه سال ۹۱ به باشگاه‌ها برای خصوصی‌سازی فرصت داده است، آقای قنبرزاده مدیریت باشگاه نفت هم تمام تلاش خود را برطرف کردن نواقص موجود جهت کسب مجوز حرفه‌ای شدن باشگاه نفت انجام می‌دهد.

وی همچنین اظهار داشت: درصورت خصوصی و حرفه‌ای شدن باشگاه نفت تهران، این باشگاه شامل تبصره ۱۳ که تاکید بر منع هزینه از بودجه دولتی دارد، می‌شود به همین دلیل نمی‌توانیم حمایت مالی از تیم نفت داشته باشیم.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت نفت در پایان با اشاره به اینکه مهندس قلعه‌بانی به عنوان رئیس هیئت امنا باشگاه نفت از اعضای این هیئت خواسته است راهکارهای لازم را برای زمان حرفه‌ای شدن این باشگاه ارائه کنند، گفت: با این راهکارهای مناسب مسیر موردنظر برای تامین منابع مالی نفت تهران طی می‌شود. البته در شرایط فعلی منتظر تصمیم AFC هستیم و این موضوع باید در زمان خودش مطرح شود.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.