انتقال و تغییر رشته در دوره ارشد علوم پزشکی ممنوع است

انتقال و تغییر رشته در دوره ارشد علوم پزشکی ممنوع است

پورتال دانشگاهی به نقل از ایسنا: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی، گفت: هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در این دوره ممنوع است.

جبراییل نسل سراجی با بیان اینکه کلیه پذیرفته‌شدگان باید برای ثبت‌نام بر اساس رشته و دانشگاه محل قبولی، با همراه داشتن مدارک مورد نیاز تا فردا به اداره آموزش دانشگاه‌های پذیرفته شده مراجعه کنند، اظهارکرد: اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان فقط بر اساس گزینش علمی بوده و مراحل گزینش عمومی پذیرفته‌شدگان به طور مستقل توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است، خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد به هنگام انتخاب محل تحصیل با آگاهی کامل تعیین کرده است، بنابراین هیچ‌گونه تغییر در محل پذیرش انجام نمی‌گیرد.

سراجی با بیان اینکه عدم مراجعه و ثبت‌نام هر یک از پذیرفته‌شدگان در زمان‌های مقرر به منزله انصراف بوده و هیچ‌گونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نیست، تصریح کرد: پذیرفته‌شدگانی که پس از زمان ثبت‌نام در دانشگاه انصراف دهند یا جهت ثبت‌نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بهداشت برای این مقطع را ندارند.

وی افزود: داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بهداشت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یا سایر مراکز نیز پذیرفته شده‌اند، ملزم به ثبت‌نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت‌نام در هر دو محل، قبولی آنها در رشته‌های مربوطه به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان استعدادهای درخشان همراه با سایر پذیرفته‌شدگان، گفت: داوطلبانی که بر اساس نمره اکتسابی در کارنامه و نمره آخرین فرد پذیرفته شده آن رشته، حائز نمره قبولی بوده ولی پذیرفته نشده‌اند به دلیل انتخاب نامناسب دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو در رشته مربوطه است، بنابراین این دسته از داوطلبان به دلیل تکمیل ظرفیت پذیرش از مراجعه به این مرکز خودداری کنند.

انتقال

 

تغییر رشته

 

ارشد علوم پزشکی

 

کارشناسی ارشد

 

علوم پزشکی


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.