انتقال پایتخت طرحی غیرکارشناسی است/ مشکلات تهران را حل کنیم

۲۳فروردین۱۳،

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اعلام اینکه انتقال پایتخت از تهران طرحی غیرکارشناسانه است، گفت: انتقال پایتخت راهکار حل مشکلات تهران نیست و باید دید چقدر به تعهداتی که در قبال تهران وجود دارد، عمل شده است.

به گزارش Consbank، مهرداد بائوج لاهوتی  در گفتگو با مهر با اشاره به انتقال پایتخت اداری از تهران، گفت: با نگاهی کارشناسانه به این طرح می توان دریافت که طرح انتقال پایتخت از تهران شدنی نیست .

نماینده لنگرود ادامه داد: تهران یک پایتخت خوب در دنیا به شمار می رود و به جای اینکه به فکر انتقال پایتخت به شهر دیگری باشیم، باید مشکلات و مسائل آن را حل کنیم.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس تصریح کرد: مشکلات تهران مسائلی است که از چند منظر قابل بحث بوده و آنها باید حل شوند و انتقال پایتخت به شهر دیگر راهکاری برای حل مشکلات محسوب نمی شود.

وی افزود: در درجه اول حمل و نقل عمومی موضوع مهمی است که مردم تهران در این زمینه دچار آسیب شده اند چرا که ساخت مترو طولانی تر از آنچه که باید می شد و باید سرعت کار افزایش یابد و هنوز ۷۵ درصد  پیش بینی جابجایی با وسایل حمل و نقل عمومی  تحقق نیافته است.

لاهوتی به بحث آلودگی هوای ناشی از خودروهای فرسوده نیز اشاره کرد و  تمامی مباحث پیرامون آلودگی هوای تهران با تدبیر و راهکار حل می گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین خواستار کاهش رفت و آمدهای زائد به تهران شد و انتقال دانشگاهها در مقاطع بالاتر را از جمله راههایی دانست که می تواند در کاهش حجم ورودی به پایتخت تاثیر چشمگیری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتقال پایتخت فکر آرمانی است و باید دید چقدر هزینه روی دست کشور می گذارد و با این شرایط باید به اصلاح وضع موجود پرداخت و مشکلات تهران را حل کرد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.