انتقال پایتخت نیاز به مطالعات جامع دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر راه و شهرسازی که مامور انجام مطالعه و بررسی طرح انتقال پایتخت شده است؛ اظهار داشت که انتقال پایتخت نیاز به مطالعات جامع در ابعاد مختلف دارد.

 عباس آخوندی در حاشیه بازدید از مصلای بزرگ امام خمینی (ره)به منظور آماده سازی برای برگزاری نمازجمعه تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح انتقال پایتخت، بیان داشت: برای انتقال پایتخت فقط دلایل زلزله  و یا آلودگی هوا کفایت نمی کند بلکه باید مجموعه ای از دلایل گسترده از لحاظ اقتصادی، فنی، سیاسی و دفاع غیر عامل در نظر گرفته شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی،وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: انتقال پایتخت فعلا ایده است و هفته آینده گروهی را برای آغاز بررسی ومطالعه در این خصوص تععین می کنم که این گروه وظیفه خواهند داشت و ضمن بازنگری مطالعات قبل، نمونه های بین المللی را نیز بررسی کنند و در همکاری با مجلس جهات مختلف موضوع نیز دیده شود.

آخوندی یادآور شد: موضوع انتقال پایتخت در ایران نیز از اواخر دهه‌ ۶۰ سابقه دارد و بررسی دقیق آن نیاز به زمان بسیاری دارد و در مجلس برای مطالعه و بررسی این طرح دوسال  زمان پیش بینی شده است.

وی با اشارهبه تجربه کشورهای دیگر در این خصوص گفت: کشورهایی که تغییر فیزیکی پایتخت را انجام داده اند فرایند های تصمیم گیری را نیز اصلاح کرده اند چون اگر اینطور نباشد تمرکز منابع و انسان ها در جای تازه نیز شکل می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: انتقال پایتخت فقط تغییر فیزیکی آن نیست بلکه بحث‌های دیگری هم‌چون تغییر در فرآیند تصمیم‌گیری نیز مهم است که نیازمند تمرکز بسیاری است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نظر وی درخصوص انتقال پایتخت تصریح کرد: نیاز به پیش‌داوری در مورد نتایج بررسی ها نیست.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.