انتقال پرونده هسته‌‌ای از شورای امنیت به وزارت خارجه اقدامی در چارچوب وظایف این وزارتخانه

فروردین ۱۴۰۳

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی انتقال پرونده هسته‌‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه را اقدامی کاملا تخصصی و در چارچوب مأموریت‌های وزارت خارجه قابل بحث و بررسی دانست.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به انتقال پرونده هسته‌‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه، گفت: این انتقال، اقدامی کاملا تخصصی و در چارچوب مأموریت‌های وزارت خارجه قابل بحث و بررسی است.
 
وی انتقال پرونده هسته‌‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه را اقدامی دقیق و حساب‌شده دانست و ادامه داد: با توجه به سوابق بسیار مناسب “محمد جواد ظریف” در حوزه سیاست خارجی، به نظر می‌رسد که پیشرفت قابل توجهی در زمینه هسته‌ای کشورمان در آینده ملاحظه شود.

هانی‌زاده تصریح کرد: این اقدام در صورتی که بتواند به حفظ منافع و حقوق هسته‌ای ایران منجر شود اقدامی سازنده در جهت حل پرونده هسته‌ای کشورمان خواهد بود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته‌ای باید به گونه‌ای باشد که حق ایران در برخورداری از فناوری هسته‌ای محفوظ بماند، خاطر نشان کرد: اگر ظریف بتواند با استفاده از توانایی‌هایی که در مذاکره با غرب دارد پیشرفت قابل توجهی در روند سطح مذاکرات ایجاد کند و حق هسته‌ای کشورمان را حفظ کند، کار بسیار مهم دیپلماتیکی انجام داده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.