انحصار واردات گوشت در دست ۵ نفر/مرغ برزیلی کیلویی ۴۵۰۰ تومان تمام می شود

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل با بیان اینکه دست‌های پنهان اجازه ارزان شدن قیمت گوشت را نمی‌دهد، گفت: در سود تجارت اعداد ۷۰۰ تا۸۰۰ میلیون دلار مطرح است و برخی حاضر به از دست دادن این سود کلان نیستند.

میرقاسم مؤمنی اظهار داشت: در حال حاضر تیمی در سه بخش “برزیل” ،”ایران” و “دولتی‌ها” به عنوان سه گزینه، گوشت کشور شامل تولید، واردات، انتقال و توزیع را مدیریت می‌کنند، اما یک سری ارتباطات نامرئی هم بین این سه بخش ایجاد شده که تلاش آنها در جهت منافع خودشان است نه منافع مردم.

/۳۱۳۱

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل اضافه کرد: مسئولیت واردات را ۵ نفر که خودشان وارد کننده‌ هستند به عهده دارند.

وی افزود: چنین شرایطی وضعیت مونوپلی در واردات گوشت ایجاد کرده و اجازه نمی‌دهد افراد دیگری به پروسه واردات گوشت از برزیل وارد شوند.

مؤمنی گفت: نتیجه آن می‌شود که بازار بدون رقابت مانده و گوشتی که از برزیل وارد کشور می‌شود، نسبت به کشورهای دیگر ۲ هزار و ۳۰۰ دلار گران‌تر است.

وی تأکید کرد: افرادی هستند که برای اینکه منافعشان به خطر نیفتد،اجازه پایین آمدن قیمت گوشت را نمی‌دهند.

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل تصریح کرد: بحث منافع ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلاری است که باعث شده برخی نتوانند به راحتی از آن عبور کرده و منافع خود را فدای منافع مردم کنند.

مومنی گفت: مدتی است واردات گوشت از برزیل قطع شده است، اما ظاهرا صحبت‌هایی مطرح است که واردات از برزیل از سرگرفته شود.

وی همچنین در مورد بازار مرغ گفت: در حال حاضر اگر اجازه واردات مرغ از برزیل داده شود حدود کیلویی ۴۵۰۰ تومان در کشور ما تمام می‌شود.

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل تصریح کرد: همچنین برای تأمین خوراک دام و طیور نیز به دلیل ظرفیت‌هایی که در این کشور وجود دارد امکان تبادل و واردات خوراک هست، اما واردات این نوع نهاده‌ها هم به صورت انحصاری و مونوپلی صورت می‌گیرد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.