اندروید جلوی ضرر مالی سونی را گرفت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت سونی سال مالی ۲۰۱۲ خود را با خبرها خوبی به پایان رساند و البته سال مالی ۲۰۲۴ را نیز با اندکی مشکلات آغاز کرد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در اولین فصل از سال مالی ۲۰۲۴ که مربوط به ماه‌های آپریل تا ژوئن امسال می‌شد، میزان فروش و درآمدهای عملیاتی سونی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۳ درصد رشد کرد و سود خالص آن طی دوره یاد شده ۳۵ میلیون دلار محاسبه شد. اگرچه این رقم چندان قابل ملاحظه به نظر نمی‌رسد، اما در فصل اول سال مالی ۲۰۱۲ این شرکت با ضرر خالص ۲۴۸ میلیون دلاری روبرو شد.
 
 
افزایش درآمدهای سونی در این دوره زمانی متاثر از افزایش بهای سود آن در تالارهای بورس و همچنین افزایش درآمد بخش "محصولات موبایلی و ارتباطی"(MP&C) در شرکت سونی بود. سونی همچنین اعلام کرد که رشد فروش گوشی‌های هوشمند اندرویدی مهم‌ترین عامل افزایش درآمدهای آن در دوره سه ماهه یاد شده بوده است.
 
شرکت سونی اعلام کرد که بخش‌ محصولات شیمیایی و همچنین دوربین‌های دیجیتالی و ویدیویی آن با کاهش درآمدها مواجه شده‌اند. لازم به ذکر است که مجموع درآمدهای سونی در این دوره زمانی تنها به واسطه افزایش فروش گوشی‌های هوشمند اندرویدی بیشتر شده است.
 
بخش MP&C سونی در فصل اول سال مالی ۲۰۲۴ میلادی در مجموع ۹٫۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش رساند که این بخش در یک فصل قبل از آن موفق به فروش ۸٫۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شد. این بخش در مدت مشابه سال قبل هم ۷٫۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش رسانده بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.