اندیشکده کاتو بررسی کرد: دیدگاه سیاستمداران آمریکا درباره حمله به ایران

خبرگزاری آریا-کارشناسان اندیشکده کاتو با اعلام اینکه ایران هسته‌ای تهدیدی برای امنیت آمریکا نیست خواستار لغو تحریم‌ها و پایان سیاستهای جنگ‌طلبانه واشنگتن و مذاکرات مستقیم با ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری آریا، ” مالواینوسنت” و ” جاناتان اون” در مقاله خود می‌نویسند جمهوریخواهان تصریح کرده‌اند سیاست شدیدتری از اوباما در قبال برنامه هسته‌ای اتخاذ خواهند کرد که منجر به راه انداختن جنگ دیگری در خاورمیانه می‌شود و ایران را در پیشبرد برنامه هسته‌ایش مصمم‌تر می‌کند.حملات محدود و کوتاه مدت آسیب چندانی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نمی‌کند و مستلزم جنگی چندساله و دراز مدت است.

” جیمز کلپر”  رئیس امنیت ملی آمریکا نیز اذعان داشت که حمله به ایران برنامه هسته‌ای این کشور را تا ۱یا ۲ سال به تعویق می‌اندازد و حتی ایران مجهز به بمب هسته‌ای تهدیدی قریب‌الوقوع برای امنیت آمریکا به شمار نمی‌آید.اقدام نظامی بر علیه ایران، تهران  را در دستیابی به ” بازدارندگی هسته‌ای” مصمم‌تر می‌کند.

“رابرت گیتس” وزیر دفاع سابق آمریکا نیز بر این باور است که حمله نظامی به ایران عزم این کشور برای پیشبرد برنامه هسته‌ای مصمم‌تر و سری‌تر می‌کند و جنگ با کشوری که جمعیت آن دو ونیم برابر و وسعت آن چهار برابر عراق است امکانپذیر نیست

.سیاستمداران جنگ‌طلبی که بر طبل جنگ با ایران می‌کوبند مدعی هستند که ایران به قابلیت تولید تسلیحات هسته‌ای نزدیک شده است.این در حالی است که به گفته مقامات امنیتی آمریکا ایران تصمیمی برای تولید  تسلیحات اتمی ندارد.

” جوزف سیرینسیونه”کارشناس هسته‌ای آمریکا معتقد است  ایران می‌تواند مانند ژاپن ودیگر کشورها تنها به ” قابلیت ” تولید تسلیحات اتمی  دست پیدا کند. 

این مقاله در ادامه تاکید می ‌کند آمریکا در طول ۶۰  سال گذشته دولتهای منتخب دموکرات در ایران را سرنگون و از دیکتاتورهای مورد حمایت غرب‌پشتیبانی کرده است  و از گروههای مسلح و دولتهای مخالف ایران به طور مخفیانه حمایت  کرده و  دیگر کشورها را ملزم به قطع روابط تجاری با ایران نموده و این کشور را با نیروهای مسلح به محاصره درآورده و درصدد حمله به ایران است. واشنگتن باید از عناد با ایران دست بردارد زیرا لفاظی و سیاستهای جنگ‌طلبانه به سود آمریکا نیست.

در پایان این مقاله آمده است واشنگتن که نیمی از هزینه‌های نظامی جهان را  در اختیار دارد و دارای بزرگترین زرادخانه اتمی است بدون درخواست توقف فعالیتهای اتمی ایران باید با لغو تحریمها تغییر پیشبرد سیاستهای جنگ‌طلبانه  دیپلماسی مذاکره مستقیم با ایران را در پیش گیرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.