اندیشه بهاری هرگز طعم شکست را نخواهد چشید

۰۲خردادماه،

به گزارش حوزه دولتممتازنیوز، محمود احمدی نژاد عصر امروز (جمعه) در اولین جشنواره عکس بهار که در سالن اجلاس برگزار شد، با بیان اینکه اگر بخواهیم از بهار صحبت کنیم، ‌باید به درازای تاریخ انسان و بلندای همه عظمت انسان سخن بگوییم، به فلسفه اصل حضور انسان در این عالم اشاره کرد و گفت: انسان قبل از حضور در این عالم خلق شده است و تنها و اصلی‌ترین انگیزه انسان برای ورود به این عالم رسیدن به بهار و برپایی زندگی بهاری است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اگر زندگی بهاری، به معنای یک زندگی سرشار از نشاط،‌عشق، امید و زیبایی، همبستگی، همراهی و حرکت به سوی قله‌های کمال نباشد، هیچ انگیزه‌ای برای ورود انسان به این دنیا وجود نداشت، افزود: آمدن انسان به این عالم فقط برای برپا کردن بهار و زندگی بهاری است.

احمدی‌نژاد نقطه تمرکز فعالیت شیطان در طول تاریخ را از بین بردن یاد و نام بهار، عشق به بهار و امید به بهار از دل انسان دانست و اظهار داشت: اگر عشق به بهار و امید به برپایی بهار و امید ملاقات بهار وجود نداشته باشد، حرکت و زندگی و حضور در این عالم بی‌معناست.

رییس جمهور تأکید کرد: اگر شیطان موفق شود از کسی یا از ملتی امید به بهار و یا عشق به بهار را بستاند، حیات را از او ستانده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران اولین ملت و قومی است که حقیقت بهار را شناخت، گفت: این ملت هزاران سال به دنبال بهار و برای برپایی بهار و رسیدن به بهار زندگی کرده است و هر سال با بهار تجدید میثاق می‌کند، البته در یک مسافتی نزدیک‌تر به بهار حقیقی.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان بهار در طول تاریخ در مقابل ملت ایران ایستاده‌اند، گفت: دشمنان همواره در فرازهای گوناگون تاریخ تلاش کردند، اندیشه بهاری را از ملت ایران سلب کنند اما از پس صدها و هزاران اتفاق، هجمه‌ها، گستاخی‌ها و حتی اشغالگری‌ها، این دشمنان بودند که نابود شدند ولی ملت ایران با اندیشه بهاری ماندگار بوده است.

احمدی نژاد افزود: یقین دارم که ملت ایران تا آخر خواهد بود و بهار حقیقی را نه تنها در ایران بلکه در همه هستی برپا خواهد کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه در این جلسه شخصی به من گفت که باید باشید، گفت: من در جواب به این عزیز گفتم، هستیم . اندیشه و خود بهار چیزی نیست که با پایمال کردن یک جوانه از بین برود.

احمدی‌نژاد افزود: وقتی بهار می‌شود جوانه‌ها از دل سنگ، خاک، دیوار و حتی در برخی نقاط از زیر آسفالت بیرون می‌آید.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: این وعده خداست که اگر ملتی به عشق بهار انسان‌ها می‌اندیشد و زندگی و حرکت می‌کند بدون شک بهار حقیقی را در آغوش خواهد کشید.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در این جلسه جمعی از دوستان و عاشقان بهار دور هم جمع شده‌اند، افزود: متاسفانه جای یکی از عاشقان حقیقی بهار خالی است.

وی همچنین با تبریک ولادت حضرت علی(ع) و سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) انسان کامل و تجلی کامل بهار و همه بهار است و سوم خرداد، سالروز فتح و آزادسازی خرمشهر عزیز است که نوید بهار می‌باشد و در حقیقت ،سوم خرداد فصل بهار، بهار در بهار در بهار است.

رییس جمهور پیش از سخنان خود از سه کتاب «اردیبهشت» برگزیده آثار شعر بهار، «کتاب آوای خرد» در دفاع از گفتمان فرهنگی دولت نهم و دهم، و همچنین کتاب «هفت درصد» در مورد یکصدمین سفر رییس‌جمهور، رونمایی و از نفرات برگزیده عکس این جشنواره با اهداء لوح تقدیر کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.