انس با قرآن و نهج البلاغه از ویژگی های بارز شهید چمران بود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،’سید محمد حسینی ‘سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت مقام علمی شهید دکتر مصطفی چمران با تقدیر از رشادتها،ایثارگریها و خدمات ارزنده شهید چمران، اظهار داشت: اگر امروز دور هم جمع شده و بزرگداشت شهید چمران گرفته شده باید گفت او نیازی به تعریف و تمجید ندارد بلکه هدف یادآوری یاد و خاطر و خدمات ارزنده این شهید عزیز به کشور است.

حسینی در ادامه به حضور پر خیر برکت شهید چمران در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: در آن ایام غربت و مظلومیت دفاع مقدس ،این سردار رشید توانست با نوآوری و خلاقیت دشمن را متوقف کند.

وی گفت: این شهید بزرگوار در علم و دانش و شمار متخصصین و دانشمندان کم نظیر و شخصیتی داشت که درهمه رشته ها و عرصه ها از بهترین ها و الگو و نمونه ای بارز به شمار می آمد.

عضو کابینه دولت دهم خاطرنشان کرد: شهید چمران از استعداد و نبوغ خدادادی خود به بهترین وجه ممکن در همه زمینه‌ها استفاده کرد و پیشرفت‌های فراوان علمی او تنها به خاطر نبوغ او نبود بلکه پشتکار و تلاش زیادش نیز بسیار ستودنی است.

حسینی تصریح کرد: شهید چمران با تمام صلابت و جنگجویی که در مقابل دشمنان داشت، هنگامی که در مقابل یک کودک لبنانی قرار می‌گرفت با مهربانی و رأفت فراوان دست نوازش بر سر او می‌کشید و در واقع سوز درونی شهید چمران باعث بیداری مردم لبنان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شهید چمران چیزهایی را که قول می داد حتما عمل می کرد و همیشه سخت ترین وظایف و کارها را متقبل می شد و همه آنها را به سرانجام نتیجه می رساند.

حسینی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس که گاهی اوقات امکان جنگ نظامی وجود نداشت،این شهید بزرگوار با ساخت ادوات ،تجهیزات ،پل و غیره توانست منشای برکات فراوانی در جنگ های نامنظم باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه با قرائت دشت نوشته ای از شهید چمران ،ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در مسیری که این شهید عزیزترسیم کرده گام برداشته و انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی اش تحویل نمائیم.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر ارشاد،تمدن استاندار تهران و مهدی چمران از کتاب’ زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی شهید چمران رونمایی شد.

بزرگداشت شهید مصطفی چمران سه شنبه شب با حضور ‘سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،مرتضی تمدن استاندار تهران،مهدی چمران و شماری از خاندان وی و جمعی از مسوولان فرهنگی در انجمن آثار و مفاخرفرهنگی کشور برگزار شد.

فراهنگ** ۱۳۵۵ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۷۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.