انصاری‌فرد : بهتر بود مالکان باشگاه به من می گفتند که انتخابشان علی دایی است/کار آنها اصلا حرفه ای نبود

مدیرعامل مستعفی باشگاه راه‌‌آهن با اشاره به دلایل استعفایش گفت: با مالکان باشگاه برای حضور یک مربی پرتغالی توافق کرده بودم اما آنها برخلاف این موضوع نظر دیگری داشتند.محمد حسن انصاری‌فرد درباره استعفایش از مدیرعاملی باشگاه راه‌آهن اظهار داشت: همه آنهایی که من را می‌شناسند، می‌دانند که اهل افشاگری و انتشار دادن مسائل خانوادگی باشگاه به بیرون نیستم. دو سال مدیرعامل پرسپولیس بودم و ۵ سال در راه‌ آهن فعالیت کردم اما هیچ گاه در خصوص مشکلات و مشقت‌هایی که کشیدم صحبت نکردم. ۵ سال در راه آهن با مشکلات زیاد این تیم را حفظ کردم.
وی افزود: راه آهن در این مدت بازیکن سازی انجام داد و بازیکنان خوبی را به تیم‌های ملی معرفی کردیم. در این مدت کارهای عمرانی انجام دادیم. تیمی که در لیگ برتر ثبات نداشت را به ثبات رساندیم و اکنون خوشبختانه شرایطی فراهم شده که به زودی همه بدهی‌های این باشگاه صفر و ۴۰ درصد قرارداد فصل جدید بازیکنان به زودی توسط مالکان جدید پرداخت خواهد شد و باشگاه راه آهن به آرامش کامل خواهد رسید. شاید کمترین باشگاهی چنین شرایطی را تجربه کرده باشند.
انصاری‌فرد عنوان کرد: شاید بودجه باشگاه کلان نباشد اما مالکان جدید نظم و سیستم خوبی دارند. همانطور که به دوستان خودم گفتم خوشی به ما نیامده و تصمیم گرفتم با توجه به اتفاقاتی که افتاد،‌ استعفا دهم. هیچ گاه مسائل خانوادگی را به بیرون درز نمی‌دهم. زمانی که در پرسپولیس بودم همه می‌دانند با هزار و یک اتفاق از این باشگاه جدا شدم اما حرفی نزدم. از تیم ملی فوتسال رفتم و سکوت کردم. حتی زمانی که در پرسپولیس بازی می‌کردم اتفاقاتی برایم رخ داد که باز صبوری کردم. صبر در درازمدت جواب می‌دهد.
وی گفت: با هماهنگی مالکان باشگاه و تائید نهایی آنها با یک سرمربی پرتغالی مذاکره کردم و حتی برای او بلیت گرفته بودم و قرار بود شب گذشته به تهران بیاید اما یک ساعت مانده به پرواز به او اطلاع دادم که استعفا دادم و نیاید. ۴ شبانه روز با ایجنت این سرمربی جلسه گذاشتم و وقت او را گرفتم که همین جا از مدیر برنامه این سرمربی عذرخواهی می‌کنم.
انصاری‌فرد اضافه کرد: روز گذشته سه بازیکن گرفتیم که من از همه آنها عذرخواهی کردم. حتی در تلویزیون هم اعلام کردم که چه برنامه‌هایی داریم. با یک مبلغ بسیار خوب با این مربی کارنامه دار به توافق رسیدم و فقط مانده بود در ایران قراردادش را امضا کند.
وی در ادامه گفت: به یکباره مالکان جدید باشگاه مرا به جلسه‌ای فرا خواندند و وقتی به جلسه رفتم علی دایی را آنجا دیدم. مالکان جدید به من گفتند دایی سرمربی شود. به آنها گفتم اصلا دوست ندارم مقابل علی دایی قرار گیرم و تاکید کردم که بحث من علی دایی نیست. من از این ناراحتم که پیش از این با هم تصمیماتی گرفتیم و در حالی که کار را شروع کرده و با افرادی به توافق رسیده بودم آنها نظر خودشان را تغییر دادند.
مدیرعامل مستعفی باشگاه راه‌آهن ادامه داد: به آنها گفتم این کارشان اصولی و حرفه‌ای نیست و با توجه به همه کارهایی که انجام دادم، جواب مردم را چه بدهم. در اصول حرفه‌ای مدیرعامل باید سرمربی را انتخاب کند نه مالک باشگاه هر چند که مالک می‌تواند نظرش را بدهد. مالکان جدید حکم مرا برایم فکس کرده بودند ولی وقتی در جلسه چنین شرایطی را دیدم عذرخواهی کردم. آنها اصرار داشتند بمانم اما به آنها گفتم کار به مرحله‌ای رسیده که بهتر است بروم.
انصاری‌فرد خاطرنشان کرد: آنها شب گذشته نزد من آمدند و برای پس گرفتن استعفایم صحبت کردند اما روی تصمیمم هستم. ۵ سال در راه آهن بودم و به خاطر مشکلات عدیده‌ای که وجود داشت هر فصل فقط ۲ میلیارد تومان پول دولتی دریافت می‌کردیم. بقیه هزینه‌ها از طریق درآمدزایی حاصل می‌شد و بقیه هزینه‌ها هم بدهی شد. دردسرهای فراوانی در این ۵ سال کشیدم. شاید در این چند سال حق خیلی‌ها تضییع شده باشد ولی می‌خواهیم در این دو سه روز باقیمانده بدهی‌ها را پرداخت کنیم و شاید از برخی تخفیف بگیریم.

وی گفت: از همه کسانی که در این مدت با من همکاری کردند و به پای من ایستادند، تشکر می‌کنم و از آنها حلالیت می‌طلبم. برای مالکان جدید هم آرزوی موفقیت می‌کنم و از آنها می‌خواهم دلزده نشوند و با انگیزه به کارشان ادامه دهند. آنها انسان‌های خوبی هستند که با برنامه پیش آمدند اما اتفاقی افتاد که من را متأثر کرد.انصاری‌فرد تاکید کرد: شاید بهتر بود مالکان باشگاه قبل از برگزاری جلسه به من اطلاع می‌دادند که نظرشان روی علی دایی است. نمی‌خواهم کار را سخت کنم و دیگر مصاحبه نمی‌کنم. ماجرا همین بود که گفتم و پس از تسویه بدهی‌ها دیگری کاری به تیم فوتبال راه آهن ندارم. مطمئنم که این تیم امسال با هر مربی نتایج خوبی خواهد گرفت.
وی گفت: علاوه بر قربانی، آشوبی و عسگری که با آنها قرارداد داخلی بستم با داود حقی و مجتبی زارعی هم مذاکره کردم ولی به آنها زنگ زدم و عذرخواهی کردم. با مارکو لوپز بازیکن فصل گذشته نفت تهران مذاکره کردم و حتی برای او دعوتنامه فرستادم به ایران بیاید. با یکی دو بازیکن خوب خارجی هم طبق هماهنگی با مربی پرتغالی مذاکراتی داشتیم. در هر صورت خوشحالم که راه آهن به جایی رسیده که بازیکنان می‌توانند امسال با خیال راحت مطالبات خود را بگیرند. از مالکان باشگاه هم دلخوری ندارم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. از رسانه‌ها هم می‌خواهم از بخش خصوصی حمایت کنند و من هم حاضرم به بخش خصوصی و مالکان باشگاه کمک کنم.
 

۲۵۱ ۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.