انعقاد قرارداد ۲۵ میلیارد ریال در هشتمین جشنواره شیخ بهایی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ‘ محمود شیخ زین الدین’ ، شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی شیخ بهایی افزود: این جشنواره نقطه تلاقی توسعه فناوری و توسعه عمومی محسوب می شود که این امر موجب حفظ اقتدار کشور و حفظ استقلال کشور خواهد بود.

وی با اشاره به بخش جدید جشنواره فن‌‌آفرینی شیخ بهایی تحت عنوان «بورس عرضه و فروش فن‌آفرینی» ، آن را فرصتی برای همکاری سرمایه گذاران صنعت از طرح‌های نخبگان علمی و دانشگاهی دانست و گفت: این بخش در حال حاضر میلیاردها ریال سرمایه نصیب فن‌آفرینان استان کرده است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶۵ شرکت دانش بنیاد در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می کنند و امکان اشتغال برای سه هزار نفر فارغ التحصیل در مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی را فراهم کرده است.

‘سروش علیمرادی’، دبیر هشتمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی هم در این مراسم اظهار داشت: جشنواره شیخ بهایی با همکاری پارک های علم و فناوری هفت استان کشور برگزار شده است.

وی افزود: در بخش طراحان کسب و کار جشنواره هشتم ، ۷۵ نفر به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند که از این تعداد ۲۴ طرح کسب و کار به مرحله نهایی رسیدند و در نهایت در طول چهار روز داوری ۷ نفر به شورای عالی جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی معرفی شدند.

دبیرهشتمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در ادامه افزود: در بخش فن آفرینان هشتمین جشنواره ملی شیخ بهایی ۹۶ شرکت به داوری تلفنی راه پیدا کردند که از این تعداد ۴۳ طرح به مرحله داوری و از این تعداد نیز ۲۴ شرکت به مرحله نهایی رسیدند که ۱۹ طرح نوپا، درحال رشد و رشدیافته، ۳ طرح نوآفرینی و ۳ طرح نیز فن آفرینی در حوزه علوم انسانی بوده و در مجموع ۹ طرح از ۱۹ طرح معرفی نهایی شدند.

علیمرادی در پایان با اشاره به تسهیلات اعطایی از سوی بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: بخش فن آفرینان مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان است که تسهیلاتی از سوی این بنیاد به برگزیدگان اعطا می شود به طوری که برگزیدگان این بخش به کمیته ممیزی معرفی و پس از آن به دبیرخانه بنیاد برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

هشتمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار شد.

علمی**۹۱۹۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۸۰۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.