انفجار تانکر سوخت بمب‌گذاری شده در عفرین با ۸۷ کشته و زخمی + ویدئو

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، در پی انفجار تانکر سوخت بمب‌گذاری شده در شهر عفرین سوریه، دست‌کم ۴۰ تن از جمله ۱۱ کودک جان باختند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بمب‌گذاری در یک منطقه پرازدحام در مرکز عفرین رخ داده است. ویدئویی که وزارت دفاع ترکیه در این زمینه منتشر کرده، پخش شدن دود سیاه در فضا و حضور نیروهای پلیس و آمبولانس‌ها در منطقه را نشان می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: گروه ترویستی پ.ک.ک که دشمن بشریت است، بار دیگر غیرنظامیان را در منطقه راجو عفرین هدف قرار داد. این تروریست‌ها در منطقه سکونت غیرنظامیان با یک تانکر سوخت حامل بمب حمله‌ای ترتیب دادند که بر اساس برآوردهای اولیه، ۴۰ غیرنظامی از جمله ۱۱ کودک کشته و ۴۷ تن زخمی شدند.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد، شمار غیرنظامیانی که طی انفجار تانکر سوخت بمب‌گذاری شده در جاده راجوی مرکز شهر عفرین سوریه جان خود را از دست داده‌اند، به ده‌ها تن افزایش یافت. مصدومان این انفجار به بیمارستان‌های محل منتقل شده و بیم آن می‌رود که شمار قربانیان افزایش یابد.

همچنین تیم‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی بلافاصله در منطقه حادثه حضور یافته و برای مهار آتش‌سوزی ناشی از این انفجار تلاش می‌کنند.

خبرگزاری آناتولی همچنین گزارش داد، نیروهای امنیتی عفرین، گروه پ.ک.ک را مسئول این انفجار خوانده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.