انقلاب اسلامی سهم بسزایی در رشد و توسعه صنعت آلومینیوم در ایران دارد

به گزارش ایرنا، ‘علی اصغر صباغ ثانی’ عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران ‘IIACO 2012’ در هتل امیرکبیر اراک افزود: تحقق شعار تولید ملی با ورود بخش خصوصی امکان پذیر است.

وی بیان کرد: دولت باید با حمایت همه جانبه زمینه افزایش تولید آلومینیوم را در واحدهای پایین و بالا دستی در کشور فراهم کند زیرا اشتغال زایی در این بخش بسیار چشمگیر است.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران اضافه کرد: روز به روز بر اهمیت و استفاده از این فلز در دنیا افزوده می شود و ایران می تواند سهم خود را در تولید جهانی افزایش دهد.

صباغ ثانی ادامه داد: آلومینیوم در ایران دارای استفاده های فراوانی است که این مهم موجب شده تا واحدهای پایین دستی بتوانند توسط بخش خصوصی بالنده تر و پویاتر وارد میدان شوند.

در پایان این مراسم از برترین های پایین و بالا دستی آلومینیوم ایران و برگزار کنندگان دومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران در اراک با اهدا لوح سپاس و تندیس تقدیر شد.

دومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران طی دو روز با شعار ‘تلاش برای رشد و توسعه صنعت آلومینیوم’ و ‘توسعه متوازن این صنعت’ در اراک به عنوان اولین تولید کننده این فلز در خاورمیانه برگزار شد.

این کنفرانس با همکاری مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران، شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدور) برگزار شد.

۵۱۷/۵۰۷**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۶۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.