انقلاب درشبکه پویا سپیده می‌زند

۳۰م دیماه ،

جام جم آنلاین: شبکه پویا برای دهه فجر ۱۵ انیمیشن مناسبتی با موضوع پیروزی انقلاب را آماده پخش کرده است. پخش این انیمیشن‌ها از شنبه هفتم بهمن از شبکه پویا آغاز می‌شود.

خاندان پهلوی، خانه عنکبوت، امام و کودک، بهمن و بختک ۱ و ۲، پاییز گرم، دست‌های مهربان، زمزمه‌ای که فریاد شد، ورود امام، فجر انقلاب، بچه‌های انقلاب، نامه به آفتاب، پا به پای آفتاب، ایران زمین و سپیده‌دم از جمله این انیمیشن‌هاست که در دهه فجر کودکان را با ماجراهای پیروزی انقلاب اسلامی آشنا می‌کند.

سریال «خاندان پهلوی» به کارگردانی مشترک وحید نیک‌گو و سعید ترخانی در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای تولید شده است.

داستان این انیمیشن از زمانی آغاز می‌شود که محمدرضا پهلوی از ایران به پاناما فرار کرده و همراه با مستخدم و نگهبان خویش در ترس و هراس زندگی می‌کند و در این میان خاطرات خود از زمان تولد تا زمان انقلاب اسلامی و فرار از ایران را بازگو می‌کند.

سریال «امام و کودک» به کارگردانی ابراهیم گرجی در ۲۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای از شبکه پویا پخش می‌شود. این انیمیشن با تکنیک دوبعدی به خاطرات کودکان در زمان حیات امام و ارتباط اجتماعی حضرت امام با کودکان می‌پردازد.

سری اول و دوم «بهمن و بختک» نیز در این ایام به نمایش درمی‌آید. «بهمن و بختک ۱» به کارگردانی محمد ابوالحسنی در ۳۹ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای و «بهمن و بختک ۲» به کارگردانی ابراهیم موحدی در ۲۶ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای به ماجراهای انقلاب و پیروزی آن در بهمن ۵۷ می‌پردازد.

این انیمیشن دو شخصیت به نام‌های بهمن و بختک دارد. بختک یک مامور ساواکی است که هر روز صبح رئیس‌اش با او تماس می‌گیرد و با صداهایی نامفهوم، ماموریتی به بختک می‌دهد که عمدتا جلوگیری از فعالیت‌های بهمن است و بختک هم به تبعیت از صحبت‌های مافوقش به دنبال بهمن می‌رود. بهمن نیز نوجوانی انقلابی است که سمبل ماه پیروزی انقلاب اسلامی و شخصیت مثبت مجموعه به شمار می‌آید.

«پاییز گرم» عنوان انیمیشن دیگری است که به کارگردانی علیرضا خبرهای در ۱۲ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تولید شده است.

داستان این انیمیشن به نوجوانی می‌پردازد که در پاییز سال ۱۳۵۷ از روستایی برای یافتن پدرش راهی تهران می‌شود.

او در تهران با ماجراها و اتفاقاتی غیرمنتظره مواجه می‌شود؛ ماجراهایی که با پیچ و خم‌ها و حوادث گوناگون به انقلاب اسلامی و بیست و دوم بهمن ختم می‌شود.

فیلم «دست‌های مهربان» به کارگردانی صادق جوادی آماده پخش در این ایام است. داستان این انیمیشن دربارهٔ پسر بچه‌ای از اهالی روستای نوفل‌لوشاتو است که خاطرات خود را از ایامی که امام خمینی در روستای آنها اقامت داشته‌اند، بازگو می‌کند.

مجموعه «ورود امام» به کارگردانی ژیان دیباوری در هفت قسمت چهار دقیقه‌ای ساخته شده است. این انیمیشن شامل هفت نماآهنگ، با نام‌هایی چون «یک پله یک پله»، «ورود امام»، «گل‌های بهمن»، «قاب عکس»، «ایران زمین»، «خورشید آزادی» و«گل‌های پیروزی» است که با تصاویر کودکانه در ارتباط با روزهای اول انقلاب ساخته شده است. اشعار این مجموعه با حال و هوای انقلاب انتخاب شده‌ است.

«فجر انقلاب» به کارگردانی شهرزاد شاه‌حسینی در یک قسمت ۹ دقیقه‌ای تولید و در این ایام از شبکه پویا پخش می‌شود.

«پا به پای آفتاب» عنوان انیمیشن دیگری است که به کارگردانی رسول بابارضا در یک قسمت ۹۰ دقیقه‌ای برای پخش در ایام دهه فجر تهیه شده است.

«پا به پای آفتاب» به دوران جوانی و نوجوانی حضرت امام خمینی(ره) می‌پردازد. در خلاصه داستان انیمیشن «پا به پای آفتاب» آمده است که قشون دولتی برای سرکوب عشایر بختیاری در مسیر خود از اطراف خمین می‌گذرند، اما برای تهیه آذوقه با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

با تبانی راهزنان منطقه آنها کاروان زیارتی خمین را در مقابل باج و خراج گروگان می‌گیرند. در این میان روح‌الله از جوانان شهر همراه دیگر دوستان خود دسیسه راهزنان را ناکام می‌گذارند.

سپیده‌دم به کارگردانی محسن عابدی، خانه عنکبوت ساخته محمد قاسمی، زمزمه‌ای که فریاد شد به کارگردانی ابوالقاسم نظرپور، فجر انقلاب ساخته شهرزاد شاه‌حسینی، بچه‌های انقلاب به کارگردانی جمال‌الدین پیرخدری، نامه به آفتاب ساخته فرحناز باقر و ایران زمین به کارگردانی مسعود صفری از دیگر فیلم‌های انیمیشن است که در دهه فجر از شبکه پویا پخش می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.