شرایط گرفتن معافیت‌ کفالت یا پزشکی حین خدمت سربازی

مشمولان حین خدمت سربازی در صورتی که واجد شرایط گرفتن معافیت‌ کفالت یا پزشکی حین خدمت سربازی باشند، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

شرایط گرفتن معافیت‌ کفالت یا پزشکی حین خدمت سربازی

به گزارش ممتاز نیوز، مشمولان حین خدمت در صورتی که واجد شرایط معافیت‌ها از جمله پزشکی، کفالت، موارد خاص باشند، می‌توانند برای بهره‌مندی از هریک از این معافیت‌ها اقدام کنند.

معافیت کفالت در حین خدمت

به عنوان مثال ممکن است فردی حین خدمت پدرش را از دست داده و مشمول شرایط بهره‌مندی از معافیت کفالت در حین خدمت برای کفالت مادر شود یا اینکه در بررسی سوابق جبهه پدرش، مشخص شود که واجد این شرایط بوده است پس از مراجعه متقاضی به وظیفه عمومی محل اعزام، شرایط وی برای اعطای معافیت از سربازی بررسی می‌شود

مراحل معافیت پزشکی حین خدمت

بنابر اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی، چنانچه سربازان در حین خدمت سربازی مبتلا به بیماری یا نقص عضو شوند، چنانچه پس از اتمام مدت معالجه که کمتر از ۶ ماه نباشد، طبق نظر شورای نیرو، قادر به انجام خدمت نبوده و بر اساس ضوابط این آیین نامه و پیوست آن، معاف دائم پزشکی تشخیص داده شوند، از بقیه خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند و مدت معالجه آنها، جزو خدمت دوره ضرورت محسوب می‌شود .

بر این اساس سربازان حین خدمت در صورت داشتن بیماری از طریق بهداری یگان خدمتی باید اقدام کنند تا به وضعیت جسمی و روانی آنان رسیدگی شود و اگر طبق نظر شورای نیرو، قادر به انجام خدمت نبوده و بر اساس ضوابط این آیین نامه و پیوست آن، معاف دائم پزشکی تشخیص داده شوند، از بقیه خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

مشمولانی که بیماری آنان به حدی نیست که از خدمت معاف شوند، ممکن است معاف از رزم شناخته شوند. این اشخاص در حین خدمت از آموزش‌های سخت امور رزمی و کارهای سنگین معاف می‌شوند.

در صورتی که فرد در حین خدمت دچار بیماری یا اتفاق شده و قادر به ادامه خدمت نباشند، برابر نظر کمیسیون‌های پزشکی نیروهای مسلح از خدمت معاف می‌شوند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسین 1401:

    سلام من سال ۹۵ به خدمت اعزام شدم بدون غیبت و سر وقت
    ولی بعد از شش ماه فرار کردم امسال پدرم فوت کرد و من تنها فرزند مادرم هستم آیا اگر برم خودمو معرفی کنم در حین خدمت میتونم درخواست کفالت مادرمو بدم؟و معاف بشم؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.