اهتمام به پیشگیری از وقوع جرم

فروردین ۱۴۰۳

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اهتمام به پیشگیری از وقوع جرم و لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین “محمدکاظم بهرامی” در همایش ایمنی و پیشگیری اظهارداشت: براساس مصوبه شورای عالی سیاست‌گذاری نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی انجام آزمون شخصیت در ابتدای ورود سربازان به محیط خدمت، ضروری است.  
 
وی این آزمون را یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم برشمرد و افزود: با اجرای این آزمون، فرمانده با آگاهی از وضعیت و ظرفیت روحی و روانی، سربازان را به کارگیری می‌نماید.  
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: اگر با کنترل‌های اولیه اشخاصی را که دچار مشکلات شدید روحی و روانی‌اند، معاف و کسانی را که به مسائل خفیف‌تری مبتلا می باشند، معاف از رزم نماییم، یگان‌ها کمتر دچار مشکل شوند.  
 
وی اهتمام به پیشگیری از وقوع جرم را مقدس دانست و بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها در این زمینه تاکید کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه افزود: براساس بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف قوه قضاییه است اما برای موفقیت در پیشبرد آن همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها ضروری است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی تاکید کرد: برنامه‌ریزی و ماموریت ما نباید صرفا به دستگیری متهم و معرفی مجرم به دادگاه برای مجازات ختم شود بلکه از بین بردن زمینه‌های جرم باید دراولویت قرار گیرد.  
 
وی ادامه داد: خارج شدن یک نیروی متخصص از مجموعه به دلیل ارتکاب جرم، خسارت بزرگی به حساب می‌آید.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی، اصلاح‌ انسان‌ها را در نزد خداوند بسیار با ارزش دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) خطاب به امیر مومنان علی(ع) فرمودند: «اگر خداوند یک نفر را به وسیله تو هدایت کند بهتر از دنیا و آنچه در آن است، برای تو است.»
 
وی ادامه داد: اکثر دستورات اسلام خاصیت پیشگیری از وقوع جرم دارد و این بحث در تار و پود تعالیم دین مقد اسلام گنجانده شده است.  
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، اعتقادات و معنویات را از عوامل پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و افزود: اعتقاد به خداوند لایزال و این که ما او را همیشه حاضر و ناظر بر اعمال‌مان ببینیم سبب دوری انسان از گناه می‌شود.  
 
وی افزود: کسی که به دستورات دینی معتقد است و زکات و خمس مال خود را پرداخت می‌کند، هیچگاه به بیت‌المال خیانت نمی‌کند.  
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: گذشت و مدارا که مورد تاکید  اسلام است سبب می‌شود، دعواها و نزاع‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد، از بین برود. 

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.