اهتمام رادیو در تولید و پخش برنامه‌های معارفی

اهتمام رادیو در تولید و پخش برنامه‌های معارفی

جام جم آنلاین: یازدهمین نشست شورای معارف معاونت صدا با حضور رئیس ستاد اقامه نماز، معاون صدای رسانه ملی، جمعی از مدیران و برنامه‌سازان رادیو در سالن جلسات ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی در این نشست ضمن عرض خیر مقدم به حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، به تشریح فعالیت معارفی ۲۲ شبکه رادیویی ملی پرداخت وگفت: شبکه‌های رادیویی قرآن و معارف به صورت مستقیم وظیفه تولید و پخش برنامه‌های معارفی را دارند و دیگر شبکه‌ها در مناسبت‌های مختلف تاریخی، مذهبی، ماه مبارک رمضان، ایام محرم و صفر و لحظات اذان به صورت مستقیم برنامه‌های معارفی داشته و در بقیه برنامه به صورت غیر مستقیم از معارف دینی در برنامه‌ها بهره برداری می‌کنند.

  در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام لطفی نیاسر، مدیر شبکه رادیویی معارف و دبیر شورای معارف رادیو با بیان این‌که مسئولیت شورای معارف معاونت صدا، هماهنگ کردن برنامه‌های معارفی شبکه‌های مختلف رادیویی است، گفت: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در این شورا با حضور نمایندگان شبکه‌های رادیویی انجام می‌شود، موضوع شناسی برای طراحی محورها و سیاست‌های مختلف است تا شبکه‌ها در امر معارف یکسان عمل نموده و پیام‌های متناقض نداشته باشند.

  وی در ادامه با بیان این‌که در سال جاری تلاش می‌شود تا کار ویژه‌ای در موضوع ولایت و عید غدیر صورت گیرد، یادآور شد: بررسی فضای تاریخی و مباحث پیرامونی، معارف ولایت، رصد آخرین شبهات در موضوع ولایت، ولایت و آیات قرآنی، زوایای جدید برای نگرش به غدیر، تداوم غدیر در فضای روز جامعه با هنر و شیوه‌ها و مناسک شادی در ایام ولایت، از جمله مباحثی است که با توجه به وظایف شبکه‌های مختلف رادیویی به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود.

  مدیر شبکه رادیویی معارف در ادامه با اشاره به این‌که محورهای موضوعی برنامه‌ای محرم در حال طراحی است، یادآور شد: امسال راهبرد اصلی همه شبکه‌های رادیویی، مهندسی فرهنگ عاشورا با تأکید بر ترویج سبک زندگی عزتمندانه به عنوان بزرگترین دستاورد حماسه حسینی است.

  حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، نیز در این نشست با اشاره به لزوم توجه به مسائل تربیتی اسلام، آیات قرآن و نماز را هدایت گر زندگی انسان برشمرد و نقش رسانه‌ها به ویژه رادیو و تلویزیون را در این زمنیه مؤثر دانست.

  وی تعادل و تنوع در برنامه‌های رادیویی را از جمله اصول لازم و ضروری دانست و افزود: معیار برنامه تولید شده در رسانه ملی باید به گونه‌ای باشد که برای عوام قابل فهم بوده و مورد پسند خواص نیز باشد.

  رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به نقش تربیتی رسانه‌ها به ویژه رادیو، وجود طنزهای حکیمانه و برنامه‌های گفت‌وگو محور سازنده را در رسانه ضروری دانست.

  حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر بیان اسرار نماز و تفسیر آیات قرآن در شبکه‌های مختلف رادیویی اظهار کرد: تفسیر روان آیات قرآن، بیان قصه‌های قرآن و نهج البلاغه و توجه به آداب گفت‌وگو طبق آیات قرآن در برنامه‌های رادیویی، از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.