اهتمام ویژه وزارت علوم برای جذب نخبگان

جام جم آنلاین: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی‌ آموزش عالی با تأکید بر اهتمام ویژه وزارت علوم برای جذب نخبگان در دانشگاه‌ها، خبر از ایجاد لینک ویژه در فراخوان جذب هیئت علمی برای این افراد داد.

 سعید قدیمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی‌ آموزش عالی با بیان این‌که براساس برنامه پنجم توسعه وزارت علوم موظف به جذب استعدادهای درخشان و برگزیدگان علمی شده است، گفت: در طول ۱۷ سال شکل‌گیری شورای هدایت استعدادهای درخشان تسهیلات اختصاص یافته به نخبگان در قالب امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر،تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی و امکان گرفتن واحدهای بیشتر بوده است.

به گفته وی تا کنون هرگز جذب نخبگان به عنوان عضو هیات علمی یا محقق در پژوهشگاه‌های کشور به عنوان اولویت در دستور کار وزارت علوم نبوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی‌ آموزش عالی با بیان این‌که در سال ۹۱ اهتمام ویژه‌ای برای استخدام نخبگان در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: همکاری بسیار نزدیکی با شورای هدایت استعدادهای درخشان، بنیاد نخبگان و مرکز جذب وزارت علوم صورت پذیرفته و کمیته‌ای نیز در این راستا شکل گرفته است.

به گفته وی در فراخوان جذب هیات علمی که از ۲۰ شهریورماه فعال می‌شود، لینک ویژه‌ای به نخبگان و استعدادهای درخشان اختصاص می‌یابد.

قدیمی درباره تعداد جذب نخبگان و استعدادهای درخشان در فراخوان جذب هیات علمی ۲۰ شهریورماه، گفت: وزارت علوم جذب حداکثری این افراد را در دستور کار خود دارد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.