اهداف پیامبر(ص) در تکامل و نجات انسان‌ها برای تمام جهانیان بازگو شود

۰۹ام بهمن ،

پژوهشگر و عضو مرکز اسلامی لندن گفت: اهداف پیامبر عظیم الالشان سلام در تکامل و نجات انسان‌ها باید برای همه انسان‌ها مشخص شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، علی رمضان الوسی، پژوهشگر و عضو مرکز اسلامی لندن در دومین روز از کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: ما باید از ابزار کارهای عملی برای تحقق کامل وحدت اسلامی استفاده کنیم و  قرآن کریم وسیله بسیار مهمی برای تحقق این اهداف است.

وی ادامه داد: خداوند قرآن را برای همه انسان‌ها فرستاده و این یک بعد اساسی بوده چرا که هدایت برای تمام انسان‌هاست.

الوسی افزود: پیام رسالت نبی مکرم اسلام(ص) با عدالت، عقلانیت، رحمت و تمام ویژگی‌های برتر همراه بوده بنابراین چنین پیامی خوشبختی و سعادت انسان‌ها را رقم خواهد زد و این پیام با فطرت انسانی همخوانی دارد.

وی تصریح کرد: قرآن کریم ویژگی‌های بسیاری در اخلاق، صبر، رحمت و دیگر صفات برتر دربارهٔ پیامبر(ص) ذکر کرده، بنابراین این انسان والا اسوه تمام انسان‌ها بوده و وحدت یعنی برگشت به سمت پیامبر رحمت للعالمین.

الوسی افزود: اهداف پیامبر(ص) در تکامل و نجات انسان‌ها باید برای همه جهانیان مشخص شود و کتاب مقدس مسلمانان خود هدایتگر و نجات دهنده بشریت است.

پژوهشگر و عضو مرکز اسلامی لندن اظهار داشت: ما باید رویکردهای عملی برای اجرای این عوامل و ادامه راه پیامبر عظیم الشأن اسلام در زمینه وحدت به کار گیریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حدود ۷ نشست بین المللی در مورد تقریب مذاهب در انگلیس برگزار کردیم و امسال نیز نشستی با عنوان نقش تقریب مذاهب در ایجاد سازمان‌های بین‌المللی برگزار خواهیم کرد و از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که در گسترش این گونه اجلاس‌ها ما را یاری کنید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.