اهدای نشان به خانواده ۶ شهید جهاد علمی/تغییر نام دانشکده‌ها به شهدای علمی

۱۱م آذر ،

22-334.jpg

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری مراسم رونمایی نشان شهدای جهاد علمی با حضور خانواده شهدای علمی، در روز سه‌شنبه ۱۴ آذر در ستاد وزارت علوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر غلامرضا خواجه سروی امروز در یک نشست مطبوعاتی با تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت روز ۱۶ آذر و همچنین هفته پاسداشت شهدای جهاد علمی در تاریخ هشتم تا ۱۵ آذر افزود: در مراسم رونمایی از نشان شهدای جهاد علمی این نشان به خانواده شش شهید جهاد علمی به نام‌های شهریاری، علیمحمدی، رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن، چمران و شهید تهرانی‌مقدم تقدیم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های دانشگاه‌ها به مناسبت ۱۶ آذر نیز گفت: به همین مناسبت روز پنج شنبه با حضور در امامزاده عبدالله شهرری بر سر مزار شهدای ۱۶ آذر حضور و یاد این شهدا را گرامی خواهیم داشت.

وی با اشاره به تحریفی که در سالهای قبل از ۸۴ در خصوص روز ۱۶ آذر وجود داشت، تصریح کرد: بر این اساس در این برهه طوری وانمود می‌شد که شهدای ۱۶ آذر مربوط به چپ گراها بودند و قتل آنها نیز به دست گروه اسلام‌گراها بود که با فعالیت گروه‌های دانشجویی و اسنادی که بازخوانی شد فعالیت این گروه مخالف برملا و مشخص شد که دانشجویان ۱۶ آذر انگیزه ضد استکباری داشته‌اند و به حضور نیکسون و اعطای مدرک افتخاری به وی توسط دانشگاه تهران اعتراض داشتند و در این راه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به هشتم تا ۱۵ آذرماه که در تقویم فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها به عنوان هفته پاسداشت شهدای جهاد علمی نامگذاری شده است، گفت: همچنین به مناسبت این هفته دانشگاه‌های مادر هر استان مسئولیت دارند که برنامه‌هایی را به مناسبت این هفته در دانشگاه‌های استان داشته باشد.

وی افزود: همچنین در استانهای مختلف نام شهدای استان به همین مناسبت برای روزهای هفته پاسداشت شهدای جهاد علمی نامگذاری خواهد شد.

همچنین جشنواره‌های فرهنگی هنری نیز به مناسبت هفته شهدای جهاد علمی در دانشگاه‌ها تدارک دیده شده و به دانشگاه‌ها پیشنهاد شده است که عناوین دانشکده‌های علوم پایه خود را به نام شهدای علمی تغییر نام دهند.

همچنین به مناسبت روز ۱۶ آذر هیات رییسه دانشگاه‌ها با حضور در دانشکده‌های مختلف به مسائل و مشکلات دانشجویان رسیدگی خواهند کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.