اهل تعامل هستیم نه تقابل/ یقینا از گردنه تحریم ها عبور خواهیم کرد

صالحی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران؛

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با استناد به اصل مقاومت در مقابل ظلم و ستم یقینا از گردنه تحریم ها عبور خواهیم کرد.

علی اکبر صالحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران در پی اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه ملت ایران که از ۱۱ تیر ماه(اول جولای ۲۰۱۲) علی رغم مغایرت با قوانین بین المللی از جمله اصول تجارت آزاد اجرایی شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران ۳۳ سال است با این تحریم ها دست و پنجه نرم می کند که گاهی این تحریم ها شدید و گاهی ملایم بوده ولی همیشه بوده است.
وی تصریح کرد: هیچگاه از حربه تحریم در امان نبوده ایم ولی در وضعیت فعلی در اوج فشارها قرار داریم که حاصل تلاش  دشمنان ملت ایران است.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه برای مقابله با تحریم تجربه های فراوانی اندوخته ایم، اظهار داشت: با استناد به باور و اعتقاد ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به اصل مقاومت در مقابل ظلم، ستم یقینا از گردنه تحریم ها عبور خواهیم کرد.
صالحی همچنین در خصوص چگونگی روند مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران درصورت استمرار اعمال فشارها از جانب اتحادیه اروپا علیه ملت ایران خاطر نشان کرد: ما اهل تقابل نیستیم بلکه اهل گفتگو هستیم و اصلا فرهنگ ایران این است.
گفتنی است؛ طرح تحریم واردات از ایران توسط اتحادیه اروپا و آمریکا از روز یکشنبه یکم جولای ۲۰۱۲ در حالی اجرا شد که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به جای کشورهای اروپایی به راحتی می تواند جایگزین پیدا کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.