اهمیت زکات در زندگی دنیوی

خبرگزاری آریا- رئیس ستاد زکات شهرستان چناران گفت: از کودکی به ما آموخته اند که فروع دین را مانند اصول دین رعایت نماییم تا اعمالمان مورد قبول درگاه احدیت واقع گردد و پرداخت زکات و خمس هم از جمله مهمترین فروع دین است که باید در جامعه نهادینه شود.
به گزارش خبرنگار آریا از چناران، حجت الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در جلسه ستاد احیاء زکات شهرستان ضمن تقدیر از پرداخت کنندگان زکات در سایر گذشته و پیگیریهای کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان افزود: در سال جاری نیز با توجه به بارش نزولات آسمانی بسیار خوبی که در ماههای ابتدایی سال داشتیم امید است جهاد دیگری در خصوص پرداخت زکات داشته باشیم تا بتوانیم بیشتر از گذشته به محرومین جامعه خدمت رسانی نماییم.
سیدعلی حسینی فرماندار شهرستان چناران نیز در این جلسه گفت: نوع شناخت یک مکتب از جامعه و انسان و طرز برداشت آن از این دو تعیین کننده ایدئولوژی آن مکتب است و دین مبین اسلام در خصوص جامعه و انسان نگاه خاصی دارد. بطوری که اگر در جامعه کلیه احکام و دستورات اسلامی در عمل پیاده شود مشکلات جامعه بشری بر طرف خواهد شد.
قائم مقام ستاد زکات شهرستان در ادامه افزود: بخشی از معضلات فعلی اجتماع مسلمانان چه در کشور ماو دیگر کشورهای اسلامی ناشی از عدم رعایت دستورات موکد اسلام در خصوص پرداخت زکات، خمس و انفاق است.
در ادامه محمدعلی کوثری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چناران گفت: آیین نامه اجرایی قانون زکات که در شهریور ماه ۹۰ تصویب گردیده است برای اجرا به ستاد زکات استانها و شهرستانها ارسال شده که از سال جاری لازم الاجرا می باشد.
دبیر ستاد زکات چناران در ادامه ضمن بیان  شرح وظایف هریک از اعضاء ستاد زکات شهرستان براساس قانون مصوبه افزود: در سال ۹۰ میزان زکات جمع آوری شده همچون سنوات گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده که در بخش مرکزی با جمع آوری  ۲۲۶میلیون ریال، رشد ۸۶درصدی را شاهد بودیم و در بخش گلبهار نیز با ۷/۸ درصد رشد مبلغ ۶۴ میلیون ریال زکات پرداخت گردیده است.
محمدعلی کوثری افزود: در سال ۹۰مبلغ ۳میلیارد ریال زکات در شهرستان چناران جمع اوری شده که ۵۴۰میلیون ریال زکات معادل و ۲۹۰میلیون ریال  زکات فقرا  بوده و مبلغ ۲۱۳۰میلیون ریال نیز به صورت محلی جمع اوری شده و در همان روستا و محل جمع اوری صورت جلسه شده و هزینه شده است.
در پایان مصوب گردید: ستاد زکات دهستانها با مشارکت اعضاء شوراهای اسلامی و معتمدین روستاها تشکیل و نسبت به شناسایی افراد نیازمند و همچنین ترویج پرداخت زکات در روستاها اقدام نمایند.
زکات هر روستا در همان محل و در بین نیازمندان هزینه شود تا زکات دهندگان اثرات پرداخت زکات را در روستای خود مشاهد نمایند.
میزان زکات هر یک از کشاورزان در مراکز جمع اوری گندم و جوی مازاد محاسبه شده و  به آنان اعلام گردد تا هر فرد نسبت به پرداخت زکات مال خود اقدام نماید.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.