اهمیت فرهنگ بسیجی در چرخه زندانبانی اسلامی

چهارمین نشست سالانه فرماندهان بسیج ادارات و کارخانجات حوزه مقاومت شهید رجایی استانداری خوزستان با حضور فرماندهان واحدها و پایگاه‌های تابعه استان به میزبانی اداره کل زندان‌های خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، رضا پوستچی ـ مدیر کل زندان‌های استان خوزستان ـ طی سخنانی در این نشست، زندان را مجموعه‌ای حساس به واسطه کار با انسان‌های نیازمند معاضدت و حمایت‌های بازتربیتی، احیاگر و اصلاح‌گر دانست و تصریح کرد: در چرخه کار زندانبانی اسلامی مبتنی بر اصلاح و تربیت، فرهنگ و بینش و منش بسیجی از اهمیت و ارزش به‌سزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: کار زندان اصلاح و تربیت مجرمان است. این امر مستلزم توجه به امر به معروف و نهی از منکر، توجه به کرامت انسانی افراد و علاقه خدمت به قشر محروم و نیازمند جامعه است. تمامی این معنویات و مبانی دینی و اسلامی و انسانی و انقلابی در بسیج و سیره بسیج مستتر است و لذا نمی‌توان هیچ بخشی از کار زندانبانی و امر اصلاح و تربیت را از نگاه بسیجی عاری دانست.

مدیر کل زندان‌های خوزستان با تاکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم افزود: اگر دستگاه‌ها به برکات، نگاه و شان بسیج بیش از پیش توجه کنند، ما با کاهش جرم و مجرمان روبه‌رو می‌شویم. از دیگر سو مشارکت همه دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که بسیج در آن فعالیت دارد در امر اصلاح و تربیت می‌تواند توفیقات سیستم زندانبانی را در اصلاح مجرمان زندانی و بازگشت سعادتمندانه آنان به آغوش جامعه افزون کند.

پوستچی همچنین با تشریح شمه‌ای از تاریخچه زندانبانی اسلامی و همچنین رسالت خطیر و گستره فعالیت آن در حوزه‌های تامینی و تربیتی اظهار کرد: از جمله شاخصه‌های مهم بسیج، ایثار و اخلاص در خدمت به مردم در برهه‌های مختلف است و یکی از دستگاه‌هایی که انصافا ایثار در آن وجود دارد، مجموعه زندانبانی و کارکنان سخت‌کوش زندان‌ها هستند که با اعتقاد خدمت و کار به شکل شبانه‌روزی برای احیای افراد مبتلا به جرم و همچنین تحقق امنیت مردم تلاش می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.