اوباما: راهبرد گسترده‌ای برای کمک به مخالفان سوری داریم

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک خبرگزاری انگلیسی از اطمینان رئیس‌ جمهوری آمریکا به تصویب پیش‌نویس اقدام نظامی علیه سوریه در کنگره این کشور خبر داد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛به نقل از خبرگزاری رویترز، «باراک اوباما» اعلام کرد که اطمینان دارد کنگره به نفع اقدام نظامی در سوریه رأی مثبت می‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا حدود چند روز پیش در سخنرانی کاخ سفید اعلام کرد گرچه می‌تواند بدون مجوز کنگره به سوریه حمله کند اما تصمیم دارد برای اقدام نظامی در سوریه از کنگره اجازه بگیرد.

وی دو روز پیش، پیش‌نویس اقدام نظامی در سوریه را به کنگره فرستاد تا در صورت تصویب علیه دولت سوریه به سبب آنچه که استفاده نیروهای اسد از سلاح‌های شیمیایی در حمله دو هفته قبل دمشق خواند، علیه بشار اسد حمله نظامی صورت دهد.

اوباما ضمن درخواست از کنگره برای تصویب هرچه سریعتر لایحه اقدام نظامی در سوریه تأکید کرد که راهبرد گسترده‌ای برای کمک به مخالفان سوری دارد.

 اوباما در بیانیه خود دربارهٔ سوریه تأکید کرد که سوریه، عراق و افغانستان نیست و اقدام نظامی در سوریه توانایی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی را تنزل می‌بخشد.

علیرغم آنکه هنوز تحقیقات سازمان ملل دربارهٔ حمله دو هفته پیش دمشق مشخص نشده است، رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به کنگره گفت که اسد باید بهای این حمله را بپردازد.

اوباما در خصوص میزان و اندازه حمله احتمالی به سوریه گفت که ما در صدد اقدام محدود و تدریجی برای جلوگیری از قدرت اسد هستیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.