اوباما سوریه را تهدید کرد

رئیس جمهوری آمریکا سوریه را تهدید کرد که در صورت استفاده از تسلیحات غیر متعارف ممکن است با دخالت نظامی این کشور مواجه شود.

به گزارش رویترز، باراک اوباما گفت: اگر بشار اسد علیه مخالفان از تسلیحات شیمیایی استفاده کند دولت آمریکا مجبور به دخالت نظامی برای پایان دادن به بحران سوریه خواهد شد.

اوباما گفت، در صورتی که رژیم اسد در مقابله با مخالفان رژیم از “خطوط قرمز” عبور کند و از تسلیحات غیر متعارف به شیوه‌ای تهدید کننده استفاده کند با “پیامدهای ناگواری” روبرو خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا یاد آور شد: تاکنون از اقدام نظامی علیه سوریه خود داری کرده ایم اما اگر بشار اسد از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی استفاده کند نظرات و محاسبات ما می تواند تغییر کند و ما در این باره با تمامی بازیگرانی که در عرصه سوریه فعال هستند شفاف بوده ایم.

نیویورک تایمز نیز در این باره به نقل از اوباما نوشت: ما نمی توانیم اجاره دهیم تا تسلیحات بیولوژیکی به دست افراد خطاکار بیفتد.

باراک اوباما افزود: پنتاگون در حال پیش‌نویس کردن یک سری از طرح های محتمل است و در این باره با متحدین خود از جمله اسرائیل و ترکیه در حال رایزنی است.

وی گفت که اطمینان زیادی به دولت سوریه برای حفظ تسلیحات شیمیایی خود در این برهه از زمان ندارد.

اوباما گفت که مشکلات سوریه نه تنها نگرانی برای خود این کشور و آمریکا ایجاد کرده بلکه تمامی متحدین ما در منطقه از جمله اسرائیل نیز از این روند نگرانی دارند.

دولت اوباما اعلام کرده که این کشور به همراه اردن و ترکیه مکانهایی که این تسلیحات در آنجا انباشت شده را به خوبی تحت نظر دارد و با اسرائیل نیز در باره پاسخ به اقدامات احتمالی در رابطه با نقض مسائل امنیتی گفتگو کرده است.

یک مقام ارشد دولت اوباما نیز در این باره گفت که دولت آمریکا در صدد نظارت بر این تسلیحات و ممانعت از افتادن آنها به دست نیروهای رادیکال است.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.